Telepizza, Carlsberg i Whirlpool wybrali Otineo

Ponad 100 kampanii reklamowych wideo zostało wyemitowanych w ciągu pierwszego miesiąca działania Otineo. Otineo to internetowa platforma marketingowa umożliwiająca prowadzenie kampanii wideo w nowym modelu efektywnościowym oraz prowadzenie badań i analiz marketingowych bezpośrednio związanych z kampaniami. Otineo wybrali między innymi PZU, Carlsberg, Whirlpool, Telepizza, MIO, Ubisoft, Cropp/LPP, Praktiker. Za oglądanie reklam w Otineo użytkownicy dostają darmowe doładowania na rozmowy we wszystkich sieciach komórkowych w Polsce. Oglądalność serwisu to ponad 150 tys. zarejestrowanych użytkowników i ponad 800 tys. odwiedzin miesięcznie.

– Nasza kampania reklamowa w serwisie Otineo dała nam nowe spojrzenie na temat skuteczności kampanii reklamowych w Internecie. Zaskoczyło nas, jak spora jest różnica pomiędzy liczbą wyemitowanych reklam, a liczbą potwierdzonych obejrzeń. Przyjęte przez Otineo rozliczanie kampanii reklamowych na podstawie tego drugiego parametru jest bez wątpienia korzystniejsze z punktu widzenia reklamodawcy. – mówi Michał Barszczewski z MIO.PL, jednego z największych dostawców palmtopów i urządzeń GPS.

Platforma internetowa Otineo daje marketerom szerokie możliwości interakcji z użytkownikami oraz prowadzenia profesjonalnych badań marketingowych. Klient może zadać użytkownikowi pytanie potwierdzające obejrzenie reklamy po jej zakończeniu. Odpowiedzi udzielane przez internatów stanowią cenny materiał analityczny, który może zostać wykorzystany w dalszych działaniach marketingowych.

– Połączenie emisji reklamy z możliwością zadania pytania potencjalnym klientom to innowacja, która stanowi dla nas bardzo cenne źródło informacji. W naszej kampanii wykorzystaliśmy pytanie poemisyjne, aby poznać plany zakupowe użytkowników Otineo. – mówi Joanna Kubiak, Brand & Communication Manager w firmie Whirlpool.

Dzięki zastosowaniu targetowania autorskiego reklamodawcy mają możliwość bardzo szczegółowego doboru grupy docelowej dla swoich kampanii reklamowych. Selekcja grupy docelowej może odbywać się wg standardowych kryteriów, ale również wg kryteriów zdefiniowanych przez marketerów. Sprawia to, że ich spot reklamowy trafia tylko do tych klientów, których oni sami sobie wyselekcjonowali.

W ciągu pierwszych tygodni od startu liczba wyświetlonych reklam wyniosła 2,5 mln z czego aż 80% to reklamy potwierdzone przez użytkowników. – Otineo to jedyny w polskim Internecie serwis, w którym użytkownicy jawnie narzekają na małą ilość reklam – z uśmiechem mówi Łukasz Adamczyk, szef PR Otineo. – Nic dziwnego, bo każde obejrzenie reklamy wideo w naszym systemie to punkty, które użytkownik potem zamienia na darmowe rozmowy telefoniczne – dodaje Adamczyk.

Kampania reklamowa prowadzona na platformie Otineo dzięki zastosowaniu modelu Pay-per-View Full Screen jest niezwykle efektywna. Reklamodawcy rozliczają się z Otineo tą wyłącznie za reklamy, które użytkownik obejrzał i następnie potwierdził poprzez kliknięcie przycisku, lub odpowiedź na pytanie.

– Naszym zdaniem Otineo jest bardzo atrakcyjnym medium – podsumowuje Grzegorz Szabla, PR Specialist z firmy Ubisoft, znanego wydawcy gier komputerowych. Przedstawiciele Telepizzy dodają – Z dużym zaciekawienie zapoznaliśmy się z raportem z kampanii w Otineo i jak najbardziej bierzemy pod uwagę kontynuację współpracy w przyszłości.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu