Rośnie liczba uzależnień wśród użytkowników Business Intelligence

przez | 17/06/2009

Jako jeden z pierwszych sprawę publicznie nagłośnił John Doe z Filadelfii, który, jak sam przyznaje, uzależniony jest już od dwóch lat. Swoją sytuację naświetlił w specjalnym wywiadzie. Materiał dostępny jest w serwisie  YouTube.com pod adresem http://www.youtube.com/watch?v=zN-hgc1mCmE.

Zaczęło się niewinnie. Któregoś dnia do budynku, gdzie John Doe pracuje, przyszło dwóch sprzedawców. – Zapytali mnie, czy chciałbym spróbować pracować w systemie QlikView. Chwilę później poczułem się niesamowicie. Po przetestowaniu nowego systemu musiałem porzucić tradycyjne narzędzia analityczne. Efekty są niewiarygodne – wspomina Amerykanin.

Nagrana rozmowa ma oczywiście formę żartu, ale doskonale odzwierciedla opinie realnych użytkowników systemu QlikView – narzędzia analityczno-raportowego nowej generacji. Według Gartner Group, w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań, QlikView został uznany za najbardziej wydajną i najbardziej lubianą platformę Business Intelligence.

Potwierdzeniem jest dotychczasowa dynamika popytu. Od czterech lat sprzedaż QlikView rośnie o ponad 50 proc. rocznie. W tym czasie liczba użytkowników tego systemu przekroczyła pół miliona. QlikTech, producent systemu wyjaśnia ten trend uwolnieniem projektantów aplikacji analitycznych od większości ograniczeń sztywnych ‚kostek’ OLAP i dostarczeniu im nowej jakości w BI.

Dzięki innowacyjnej technologii asocjacyjnych baz danych „in-memory” rezultaty wdrożenia QlikView widoczne są już po kilku tygodniach, czasami nawet po kilku dniach. Narzędzie pozwala na analizę większych ilości danych na bardziej szczegółowym poziomie przy krótszych czasach odpowiedzi w sposób bardziej elastyczny na mniej wymagającym sprzęcie. W porównaniu z większością dostępnych technologii to rewolucyjna zmiana.

QlikView jest być może jedynym oprogramowaniem na świecie, które przez swych użytkowników kojarzone jest nie tylko z wysoką przydatnością dla celów biznesowych ale także dużą przyjemnością użytkowania.

Stąd anegdoty o uzależnieniu. Poczucie pełnej, nieskrępowanej kontroli nad danymi przedsiębiorstwa, możliwość uzyskania natychmiastowej odpowiedzi na praktycznie każde zapytanie analityczne bez ograniczeń, złożoności i kosztów tradycyjnych narzędzi może uzależniać.