Sukces „Poznania za pół ceny”

Akcja promocyjna „Poznań za pół ceny” zorganizowana przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną zakończyła się pełnym sukcesem. Poznańskie restauracje i muzea pękały w szwach. Mnóstwo gości było także w ZOO i w palmiarni, a poznańskie hotele sprzedały więcej noclegów niż w inne weekendy.

W weekend 13-14 czerwca w wybranych poznańskich hotelach, restauracjach, muzeach było o 50% taniej. Taniej w ten weekend oznaczało także lepiej. Przygotowano bogaty, darmowy program turystyczny. Z przewodnikiem można było zwiedzić Ostrów Tumski z pierwszą w Polsce katedrą i grobami pierwszych władców Polski, Stary Rynek, kościół farny z podziemiami oraz Zamek Cesarski. W każdej z wycieczek uczestniczyło ok. 200 osób. Przez dwa dni otwarty wyjątkowo dla turystów fort VIIIa obejrzało blisko 2 tysiące osób! – „Frekwencja nas bardzo pozytywnie zaskoczyła. Za rok wycieczek będzie zdecydowanie więcej” – zapowiada Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

W restauracjach, które przyłączyły się do akcji o wolny stolik było bardzo trudno. Pierwsze podsumowania pokazują, że sprzedano nawet czterokrotnie więcej posiłków niż zwykle. Tłumy turystów pojawiły się także w poznańskim ZOO, aby obejrzeć otwartą niedawno Słoniarnię oraz w jednej z największych w Europie palmiarni. Kilkaset osób brało udział w specjalnej edycji gry miejskiej „Poszukiwacze Prawdy”, w której gracze rywalizowali o klucz do starej skrzyni ustawionej na środku Starego Rynku. O Poznaniu mówiono przez dwa dni we wszystkich mediach i gorąco zachęcano do odwiedzin miasta w weekend, dokładnie opisując przy okazji poznańskie atrakcje turystyczne.

Akcja „Poznań za pół ceny” jest dokładnie badana przez Katedrę Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Już wkrótce będzie wiadomo, o ile więcej niż zwykle sprzedano noclegów, posiłków w restauracjach, biletów do muzeów, ZOO i palmiarni. Ankietowano także turystów. Dowiemy się zatem, jak oni oceniają akcję „Poznań za pół ceny” i na ile turystyczny Poznań na weekend przypadł im do gustu.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu