Pokonać kryzys – Skuteczne rozwiązania dla handlu detalicznego

przez | 16/06/2009

Sieć salonów Nine West w ciągu 2 miesięcy wdrożyła u siebie  zintegrowany system informatyczny. Efekt? Zarząd, dysponując bieżącym podglądem stanów magazynowych i sklepowych, potrafi precyzyjnie planować i śledzić obrót towarem. Jeśli popyt w jednym miejscu słabnie, towar nie zalega na półkach, lecz zostaje natychmiast przesunięty do innego salonu. Dzięki temu dynamika sprzedaży nie słabnie, a firma, mimo zewnętrznych trudności, dalej się rozwija. Niewiarygodne?

W siedzibie Microsoft w Warszawie zostaną zaprezentowane i omówione skuteczne rozwiązania dla handlu detalicznego. Studium wdrożenia w Nine West będzie jednym z głównych punktów seminarium. Przedstawiciele firmy wyjaśnią m.in. mechanizm śledzenia w czasie rzeczywistym sprzedaży i kosztów wprowadzania kolekcji, a także nowy, efektywny sposób zarządzania płatnościami i weryfikowania wszystkich dokumentów.

– Tak kompleksowe wsparcie procentuje konkretnymi korzyściami. Salony mają ciągłą kontrolę nad kosztami operacyjnymi, potrafią też efektywnie zarządzać dynamiką sprzedaży – wyjaśnia Michał Słabowski, odpowiedzialny w Columbus IT za wdrożenie w sieci Nine West.

W trakcie seminarium eksperci zdradzą ponadto, jak rozpoznawać (dopiero) zarysowujące się trendy. Rynki finansowe są rozchwiane, podobnie nastroje konsumentów. Ale wykorzystując odpowiednie narzędzia analityczne, można odnaleźć ukryte zależności między licznymi i pozornie niespójnymi informacjami. – Taka wiedza jest na wagę złota – mówi Tomasz Gawron, dyrektor sprzedaży w Columbus IT.

Menedżerowie ze skutecznymi rozwiązaniami mogą np. przewidzieć zachowania klientów i  wykonać ruch w ich stronę, zanim ci zrezygnują z oferowanych produktów i pójdą do konkurencji. Nie jest to trudne i jak najbardziej osiągalne. Jarosław Licznerski z Microsoft przedstawi alternatywne formy finansowania inwestycji w IT.

– Warto się im przyjrzeć. Na kryzysie wszakże można zarobić, można go przetrwać i można go wykorzystać do umocnienia swojej pozycji rynkowej – dodaje Tomasz Gawron.

Organizatorami seminarium są firmy Columbus IT oraz Microsoft.

Warunkiem uczestnictwa jest wcześniejsza rejestracja na stronie www.columbusit.pl