Myszy i maszyny: nowe rodzaje danych zmieniają branżę

przez | 15/06/2009

Teradata Corporation (NYSE:TDC), światowy lider w dziedzinie korporacyjnych hurtowni danych, ogłosiła, że podczas odbywającego się w czerwcu CTO Road Show, którego trasa obejmie Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę (region EMEA), Dyrektor ds. Technicznych (CTO) Teradata, Stephen Brobst wraz ze specjalistami zajmującymi się hurtowniami danych w praktyce, omówi trendy w technologii oraz ich wpływ na przedsięwzięcia w sferze Business Intelligence. Wśród omawianych trendów znajdzie się powstawanie nowych źródeł i nowych rodzajów danych – generowanych przez masowo rozpowszechniane sieci sensorowe oraz aplikacje Web 2.0. Trasa CTO Road Show przebiegać będzie przez Warszawę, Moskwę, Kair, Madryt, Brukselę, Paryż, Londyn, Wiedeń, Zurych oraz Frankfurt, w dniach pomiędzy 17 a 30 czerwca. Informacje na temat rejestracji dostępne są pod adresem: Rejestracja

„Dostępność nowych rodzajów danych może doprowadzić do powstania zupełnie nowych modeli biznesowych” twierdzi Brobst. „Gdy wszystko, od łapki na myszy po maszyny, wyposażone jest w sensory i komunikację bezprzewodową, pojawiają się nowe możliwości wykorzystania przewagi konkurencyjnej. Jednocześnie oznacza to konieczność zintegrowania tych nowych elementów w modelach danych, a gwałtownie rosnąca wielkość danych oraz coraz silniejsze naciski ze strony organów regulacyjnych i konkurencji będą wciąż zwiększać potrzebę stosowania rozwiązań o wysokiej wydajności.”

„Obecny klimat gospodarczy wpływa na każdy rynek i każdą firmę, a nasi klienci reagują na spowolnienie stosowaniem różnych strategii. Jednak prawie wszyscy dochodzą do wniosku, że obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, muszą rozumieć swoje działania w sferze biznesu: muszą wiedzieć kim są najlepsi klienci; rozumieć, które procesy przynoszą korzyści, a które generują tylko koszty; rozumieć – w najdrobniejszych szczegółach – wyniki uzyskiwane przez ich produkty i usługi,” stwierdził Martin Willcox, dyrektor marketingu produktów i rozwiązań w regionie EMEA. „Taka sytuacja stwarza nowe potrzeby informacyjne i podkreśla znaczenie hurtowni danych oraz Business Intelligence dla naszych obecnych i przyszłych klientów.”

Teradata CTO Road Show 2009 przedstawi również najlepsze praktyki w dziedzinie aktywnych hurtowni danych i operational intelligence, a także ich wpływ na przyszłe projekty hurtowni danych. Poza prezentacjami Brobsta i Willcoxa, inni, zajmujący się analityką specjaliści Teradata omówią m.in. możliwości rodziny produktów firmy Teradata dedykowanych do rozwiązań hurtowni danych oraz bazy danych Teradata.