Wielki Test Salonów w „Auto Świecie” – największe tego typu badanie konsumenckie w Polsce

przez | 12/06/2009

W poniedziałkowym wydaniu „Auto Świata” ukażą się wyniki szóstej edycji Wielkiego Testu Salonów. Jest to największe w Polsce badanie konsumenckie oceniające jakość salonów sprzedających nowe samochody. W przygotowaniu zestawienia wzięło udział 99 „tajemniczych klientów”, którzy odwiedzili 315 placówek.

Badanie trwało od połowy kwietnia do połowy maja tego roku. W rolę „tajemniczych klientów” wcieliło się 99 ankieterów chcących kupić nowy samochód. Odwiedzili oni w sumie 315 salonów piętnastu firm motoryzacyjnych: Citroena, Fiata, Forda, Hondy, Hyundaia, Kii, Nissana, Opla, Peugeota, Renault, Seata, Skody, Suzuki, Toyoty i Volkswagena. Ankieterzy ocenili 21 salonów każdej z wymienionych firm.

Każde miejsce oceniane było według trzech kryteriów – organizacja salonu, jakość obsługi i jazda próbna. W sumie każdy sprawdzany salon mógł zdobyć maksymalnie 200 punktów.

„Z testu salonów wynika, że jakość obsługi klienta jest coraz wyższa. Spośród 315 zbadanych salonów na ocenę bardzo dobrą zasłużyła ponad jedna trzecia” – mówi Roman Dębecki, zastępca redaktora naczelnego „Auto Świata” i prowadzący projekt.

W poniedziałkowym numerze „Auto Świata” ukaże się pierwsza część wyników badania – ranking firm motoryzacyjnych, których salony zostały najlepiej ocenione. W kolejnym wydaniu tygodnika – na rynku 22 czerwca – redakcja opublikuje drugą część raportu, czyli ranking wszystkich 315 salonów sprzedaży. Najlepszy w tegorocznym teście salon zdobył 195 punktów, a najgorszy – jedynie 60 punktów na 200 możliwych. Więcej szczegółów w tygodniku „Auto Świat”.