Nadciągają wirusy

Coraz więcej filmów napływa na konkurs na najlepszy viral organizowany w ramach I Festiwalu Filmów Wirusowych „VirNick”. Do tej pory organizatorzy otrzymali już kilkadziesiąt filmów przygotowanych zarówno przez amatorów, jak i profesjonalistów. Prace można nadsyłać jeszcze do 12 czerwca. Festiwal podczas, którego profesjonalne jury wybierze najlepsze virale odbędzie się od 19 do 21 czerwca w Krakowie w Kinie Kijów. Organizatorem pierwszej w Polsce prezentacji filmów wirusowych jest krakowska agencja DATA Public Relations we współpracy z Kinem Kijów. Centrum.

Nagrody będą przyznane w dwóch kategoriach: amatorskiej i profesjonalnej. W każdej kategorii przewidziane są po trzy nagrody. Krakowska Szkoła Filmowa, partner Festiwalu, ufundowała Grand Prix w postaci dwuletniego stypendium na kierunku filmowym o wartości 13800 zł.

Festiwal to nie tylko przegląd najlepszych filmów, ale przede wszystkim budowanie społeczności ich twórców, często jeszcze anonimowych. Organizatorzy pragną stworzyć platformę wymiany doświadczeń, poglądów i najnowszych trendów panujących w wirtualnym świecie filmów internetowych. Podczas Festiwalu zostaną zaprezentowane profesjonalne i amatorskie produkcje wirusowe, odbędą się również panele dyskusyjne, w których wezmą udział specjaliści z branży filmowej i reklamowej.

Wszystkie informacje o Festiwalu i szczegóły regulaminu są dostępne na stronie internetowej www.virnick.pl. Informacje są dostępne również na Specjalnym Partnerskim Kanale YouTube – www.youtube.com/user/virnick2009. Już w przyszłym tygodniu będzie można obejrzeć na nim filmy zgłoszone do konkursu.

Patronami medialnymi Festiwalu są: Brief.pl, dlaStudenta.pl, interaktywnie.com, INTERIA.PL, naszemiasto.pl, Polska – Gazeta Krakowska, RMF Maxxx, Magazyn Studentów Semestr, TVP Kraków, wiadomości24.pl. Wspierają nas również: Cropp Town, Krakowska Szkoła Filmowa, eBilet.pl oraz Stowarzyszenie Studentów Politechniki Krakowskiej.

Film wirusowy zwany viralem to klip video, który zyskuje popularność poprzez rozpowszechnianie i udostępnianie go w Internecie za pośrednictwem poczty email lub wiadomości wysyłanych z komunikatorów, blogów i innych mediów internetowych. Charakteryzują się najczęściej dużą dawką humoru, maksymalnym wykorzystaniem obrazu i dźwięku, często wywołują skrajne emocje. „Virale” są coraz częściej wykorzystywane jako skuteczne narzędzie marketingowe.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu