Kraśnik – stolica PR-u samorządowego. Relacja z VI Ogólnopolskiej Konferencji ,,PR w Samorządzie”

Kraśnik po raz kolejny na 3 dni stał się miejscem zjazdu PR-owców. Kolejna edycja konferencji ,,Public Relations w Samorządzie” przyciągnęła ponad 150 gości z całej Polski i Ukrainy. Rozmawiano o działaniach z zakresu public relations podejmowanych w czasie kryzysu, a w rozmowach kuluarowych dominowała tematyka wizerunku polskich polityków przed właśnie zakończonymi wyborami do Parlamentu Europejskiego.

Konferencja w Kraśniku cieszy się coraz większym zainteresowaniem.  To coroczne wydarzenie dla wielu PR-owców jest już obowiązkową pozycją w kalendarzu, a kolejne edycje już są w planach. W tym roku do Kraśnika zawitali uznani specjaliści od PR-u, tacy jak jak  dr Wojciech Jabłoński (UW), Wiesław Gałązka (Wyższa Szkoła Dolnlośląska), dr Włodzimierz Głodowski (UW), dr Marek Skała (Megalit) i inni. Większość osób biorących udział w spotkaniu to specjaliści zajmujący się promocją oraz działaniami PR-owymi w jednostkach samorządu terytorialnego: rzecznicy miast, zespoły PR-owskie, ale również właściciele agencji współpracujących z samorządowcami. Wszyscy byli zgodni co do jednego: kraśnicka konferencja jest strzałem w dziesiątkę, a ogromne zainteresowanie świadczy o tym, że działania PR-owe są już standardem w samorządach.

– Gdy kilka lat temu rozpoczynaliśmy konferencje na temat PR-u w samorządzie, sam termin PR był słabo rozumiany przez samorządowców. Po kilku latach termin jest już dobrze znany, ale różnie interpretowany. Konferencja jest pomyślana, jako płaszczyzna wymiany informacji między nami wszystkimi – mówił Piotr Czubiński, burmistrz Kraśnika. Wszystkie dni konferencji były wypełnione po brzegi wykładami, warsztatami i rozmowami nieformalnymi. Poruszano wiele zagadnień, z którymi PR-owcy samorządowi mają do czynienia: kryzys, kreowanie lidera politycznego, nakręcanie informacji, komunikacja wewnętrzna i nowoczesne technologie Web 2.0 w działaniach PR.

– Nie pomyliliśmy się. Istnieje zapotrzebowanie w środowisku samorządowym na dyskusję o dojrzałym public relations. Wizerunek samorządu staje się swego rodzaju tarczą obronną, szczególnie w momencie kryzysu. A kryzys może dopaść każdego i w każdej chwili. Zrobiliśmy mały kroczek na bardzo długiej drodze ulepszania działań PR-owskich w samorządach. Liczę więc, że za rok lub wcześniej kolejny raz spotkamy się w Kraśniku – mówił dr Wojciech Jabłoński, politolog i specjalista w dziedzinie spin doctoringu, czyli nakręcania informacji.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty. Dr Włodzimierz Głodowski przedstawiał przykładowe sytuacje kryzysowe, a Łukasz Jakubiak z agencji PRactions radził i przedstawiał pomysły na wykorzystanie trendu web 2.0 w działaniach PR prowadzonych w internecie. – Web 2.0 to stały trend w internecie. Dlatego przygotowując strategię komunikacyjną nie możemy zapominać o możliwościach jakie daje sieć. Taką chociażby możliwością jest wykorzystanie video online w działaniach samorządowców – mówił Jakubiak.

Konferencje w Kraśniku słyną ze specyficznego klimatu, który przyciąga PR-owców z całego kraju. Po wykładach i warsztatach uczestnicy spotykają się przy winie i dobrej muzyce na żywo, aby się zintegrować i wymienić opiniami w mniej formalnej atmosferze. Owocami takich imprez są inicjatywy biznesowe i nawiązywanie współpracy między miastami. To również niecodzienna okazja do poznania się i nawiązania relacji, a to przecież podstawowe zadanie każdego PR-owca. Planowana jest już kolejna edycja spotkania. W 2010 roku Kraśnik znowu stanie się na 3 dni PR-ową stolicą Polski, a może również Europy Środkowo-Wschodniej.

Organizatorami Konferencji to Związek Miast Polskich, Urząd Miasta Kraśnik oraz Centrum Współpracy Polsko-Ukraińskiej w Kraśniku. Obsługą medialną wydarzenia zajęła się Agencja PRactions – Zespół Adwokatów Medialnych. A patronat medialny nad wydarzeniem objął Serwis Samorządowy PAP, Epr.pl i Info-PR.pl

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu