AdOcean podbija Rumunię

przez | 08/06/2009

W wyniku wygranego przetargu AdOcean zdobył pierwszego klienta na rynku rumuńskim. Jest nim Neogen – największy na rynku Europy Środkowo-Wchodniej właściciel portali społecznościowych, portali pracy, zajmujący się także marketingiem on-line. W Rumunii Ad Ocean planuje zdobywanie kolejnych kontraktów. W najbliższej przyszłości firma chce wejść również do Słowenii.

AdOcean specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych technologii adserwerowych. Firma oferuje własną, unikalną technologię oraz narzędzia analityczne do efektywnego zarządzania i emisji reklam w Internecie. W Rumunii swoją działalność AdOcean rozpoczął od 1 maja br.

„Rumuński Internet rozwija się bardzo szybko. Dowodem na to są statystyki, które pokazują, że w 2000 roku zaledwie 3,6% społeczeństwa korzystało z internetu. Dziś ta liczba jest o wiele większa i wynosi 36%. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników rozwijają się firmy internetowe. Za tym idą coraz większe wydatki na reklamę on-line, które w 2008 roku wyniosły  18mln €.”, powiedział Catalin Emilian, Country Manager.

W tym roku celem strategicznym spółki, obecnej na 11 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, jest wzmocnienie pozycji w Bułgarii, Rumunii i Chorwacji.

„W pierwszej kolejności planujemy rozpocząć współpracę z kilkoma firmami z pierwszej dziesiątki. To pozwoli nam osiągnąć dobrą pozycję na rynku oraz zdobyć zaufanie do naszego produktu. W dalszej perspektywie skupimy się na podejmowaniu współpracy z mniejszymi podmiotami”, powiedział Andrzej Purchla, Executive Director AdOcean.