Zeppelin Baumaschinen, największy europejski dealer maszyn Caterpillar, korzysta z rozwiązań Lawsona

Firma Lawson Software (Nasdaq: LWSN) poinformowała, że spółka Zeppelin Baumaschinen GmbH (Zeppelin) zakończyła wdrożenie pakietu aplikacji wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem Lawson M3 adresowanego dla branży zarządzania serwisem i wynajmem sprzętu.

Zeppelin będzie korzystać z nowych rozwiązań na terenie swoich 40 niemieckich zakładów. Firma zajmuje się sprzedażą i serwisem dostarczając swoim klientom ponad 650 podstawowych produktów, w tym dużych, standardowych i kompaktowych maszyn Caterpillar. Zeppelin jest liderem w swojej branży. Sprzęt, który oferuje, znajduje zastosowanie w przemyśle wydobywczym, przy budowie dróg i budynków mieszkalnych. Oferta firmy obejmuje również podnośniki i wózki widłowe marki Hyster. Rozwiązania Lawsona będą od tej pory wspierać pełen zakres operacji handlowych firmy Zeppelin – począwszy od sprzedaży, wynajmu, usług serwisowych, przez zamówienia, zarządzanie częściami zamiennymi, na zarządzaniu gwarancją i finansach – skończywszy.

Firma Zeppelin zrezygnowała ze swoich wewnętrznych systemów, w tym z aplikacji do zarządzania finansami SAP, dzięki czemu udało jej się zmniejszyć całkowity koszt posiadania systemu. Rozwiązania Lawsona zapewniają wgląd w operacje biznesowe firmy Zeppelin na poziomie całej organizacji, pomagając w osiągnięciu większej efektywności raportowania na wszystkich szczeblach działalności przedsiębiorstwa. W ostatecznym rozrachunku – wspierają one Zeppelin w zredukowaniu czasu niezbędnego do realizacji zamówień przy jednoczesnym zapewnieniu większej wiarygodności danych dotyczących klientów i sprzedawanego lub wynajmowanego im sprzętu.

– Pierwotnym powodem, dla którego zdecydowaliśmy na wybór systemu Lawsona była oferowana przezeń możliwość wspierania pełnej skali i rozległości naszych wymagań biznesowych – stwierdził Manfred Schmaderer, dyrektor działu IT w firmie Zeppelin. – Teraz, gdy korzystamy już z tego kompleksowego rozwiązania zaprojektowanego z myślą o konkretnych potrzebach branży sprzętu ciężkiego, stworzyliśmy podstawę do osiągnięcia doskonałości operacyjnej na każdym etapie cyklu życia związanego z naszymi produktami i klientami. Możliwość pozyskiwania danych transakcyjnych o krytycznym charakterze pomoże nam w stworzeniu odpowiednich standardów i w stałej poprawie efektywności ukierunkowanej na naszych klientów, sprzęt, ludzi i, w efekcie, na nasze wyniki finansowe – dodał Manfred Schmaderer.

Firma Zeppelin podeszła do wdrożenia w sposób strategiczny ze względu na rozmiar i skalę projektu. Zdecydowała o szkoleniu pracowników z obsługi systemu Lawsona, które towarzyszyło zachodzącym zmianom w procesach biznesowych. – Wspólnymi siłami przedstawiciele firmy Zeppelin i Lawson stworzyli rozwiązanie, które wesprze nasz biznes nie tylko dziś, ale także w dającej się przewidzieć, dosyć odległej przyszłości – skomentował Manfred Schmaderer. – Konsekwencja oraz odpowiednia wiedza branżowa zespołu Lawsona była istotnymi czynnikiem, który przyczynił się do sukcesu całej operacji – dodał Manfred Schmaderer.

– Zaufanie okazane Lawsonowi przez zarząd i całą załogę firmy Zeppelin ma dla nas ogromne znaczenie – powiedział Ron Kubera, szef działu biznesowego ESM&R w firmie Lawson. – Sukces firmy Zeppelin to kolejne potwierdzenie tego, że jesteśmy w stanie dostarczać wartościowe rozwiązania dla klientów z branży zarządzania serwisem i wynajmem sprzętu – dodał Ron Kubera.

Film prezentujący szczegóły dotyczące przejścia firmy Zeppelin na pracę z systemem Lawson M3 można zobaczyć (w angielskiej i niemieckiej wersji językowej) na www.lawson.com.