Piast wspiera święto sztuki, kultury i rozrywki

  • by

Już 12 czerwca br. w stolicy Dolnego Śląska – Wrocławiu, w murach Browaru Mieszczańskiego, rozpocznie się wielkie artystyczne świętowanie – Festiwal Podwodny Wrocław ‚2009, wspierany od początku swego istnienia przez markę Piast z portfela Carlsberg Polska. Przez trzy dni artyści powiązani z Wrocławiem, reprezentujący rozmaite dziedziny sztuki, będą zaskakiwać publiczność swoimi unikalnymi projektami.

„Piast od lat aktywnie wspiera związane z kulturą projekty na terenie Wrocławia i Dolnego Śląska. Dlatego naszej marki nie mogło zabraknąć podczas tegorocznej edycji tak ważnego festiwalu jak Podwodny Wrocław 2009. Niezwykła formuła tego wydarzenia, łącząca różne dziedziny sztuki i style, pokazuje artystyczną siłę Wrocławia i całego Dolnego Śląska. Piast stanowi integralną część regionu, dlatego chcemy być także częścią lokalnego środowiska kulturalnego, uczestnicząc w festiwalu.” – mówi Marcin Burdach, Dyrektor ds. Sponsoringu i Gastronomii w Carlsberg Polska.

W ramach II edycji festiwalu Podwodny Wrocław, trwającego od 12 do 14 czerwca, wystąpi czterystu artystów reprezentujących zarówno tradycyjne dziedziny sztuki tj.: teatr, literatura, muzyka, jak i te bardziej nowoczesne, często eksperymentalne, zaskakujące oryginalną konwencją, m.in.: fotografia, film, sztuka intermedialna, moda, sztuka użytkowa.

Na dziewięciu scenach artyści różnych, niezależnych dziedzin sztuki zaprezentują swoje dokonania. Gościem specjalnym tegorocznego festiwalu będzie Fun’Da’Mental, multietniczny zespół pochodzący z Wielkiej Brytanii, łączący brzmienia rapu, techno i tradycyjnej azjatyckiej muzyki, z politycznym przekazem. Grupa wykorzystuje w swych utworach m.in. fragmenty przemówień Gandhiego, Malcolma X. Na scenie muzycznej pojawią się także: Oszibarack – wrocławska grupa eksperymentująca z alternatywną elektroniką, muzyką pop i tanecznym brzmieniem, oraz Hurt, Lech Janerka i Igorboxx Kostas New Program.

Na scenie Laboratorium przeszło 30 artystów zaprezentuje swoje dokonania, w pracach nawiązujących często do sztuki nowych mediów. Salon literacki stworzą poeci, m.in. Karol Pęcherz, Konrad Góra czy Przemysław Witkowski. Z kolei w świat filmu publiczność wprowadzi m.in. Robert Gonera. Na scenie teatralnej widzowie będą mieli okazję zobaczyć zadziwiający spektakl plenerowy teatru lalkarskiego „Klinika Lalek” i inne, równie ciekawe przedstawienia teatralne.

Dla fanów mody i dobrego stylu młodzi wrocławscy projektanci przygotowali pokazy mody. Z kolei scena sztuki intermedialnej oraz design będą przestrzenią zarezerwowaną głównie dla sztuki nowoczesnej, gdzie zaprezentowane zostaną eksperymentalne idee artystyczne, często łączące różne obszary sztuki i dyscypliny plastyczne.

Podczas tej trzydniowej przygody ze sztuką uczestnicy festiwalu będą mogli omawiać swoje wrażenia w ogródkach rozstawionych na terenie Browaru Mieszczańskiego, przy kuflu unikalnego, świeżego piwa, o wyrazistym smaku – Piast Niepasteryzowane.

Sponsoring marki Piast festiwalu Podwodny Wrocław 2009 komunikowany będzie m. in. na plakatach Festiwalu, programie festiwalowym, bannerach, biletach oraz stronach internetowych www.podwodnywroclaw.com i www.piwopiast.pl. Dodatkowo, Piast umożliwia wygranie biletów na Festiwal Podwodny Wrocław w konkursach w lokalnych mediach.

Patronat nad Festiwalem objęli: Gazeta Wyborcza Wrocław, TVP Wrocław, TVP Kultura, Radio RAM, Format, dobreinfo.pl, Independent.

Organizatorem festiwalu jest Fundacja ERDO oraz Art&Industrial Gallery.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu