Nowa strategia Grupy Kolastyna

przez | 03/06/2009

Grupa Kolastyna – jeden z czołowych polskich producentów kosmetyków pielęgnacyjnych – ogłosiła nową strategię, opartą na zmianie głównego profilu działalności ze sprzedażowo-produkcyjnego na marketingowo-sprzedażowy. W ramach realizacji strategii spółka podpisała szereg umów outsourcingowych, co pozwoli na znaczące ograniczenie kosztów stałych oraz wzrost efektywności.

Kolastyna zamierza również zwiększyć zaangażowanie w badania i rozwój nowych technologii w zakresie tworzenia kosmetyków. Pierwszym krokiem było podpisanie aktu założycielskiego spółki BIONIQ Institute of Skin Care Technology, która będzie odpowiedzialna za działania w obszarze badawczo-rozwojowym, w tym: opracowywanie innowacyjnych receptur i technologii wytwarzania produktów kosmetycznych.

Autorem i osobą odpowiedzialną za realizację nowej strategii jest niedawno powołany prezes Grupy Kolastyna – Aleksander Siuda. Spółka kontynuuje także działania restrukturyzacyjne, polegające na dostosowaniu infrastruktury, poziomu zatrudnienia oraz procesów logistycznych i magazynowania do nowej strategii.

„Rynek kosmetyczny rozwija się bardzo szybko, a klienci wymagają coraz bardziej innowacyjnych produktów. Pod tym względem naszą branżę można śmiało porównywać z segmentem farmaceutycznym. Naszym obowiązkiem jest reagować, a nawet wyprzedzać najnowsze trendy. Doskonale znamy i rozumiemy potrzeby konsumentów, dlatego skoncentrujemy się na ulepszaniu jakości produktów, opracowywaniu nowoczesnych receptur kosmetycznych i rozwijaniu naszej sieci sprzedaży. Wykorzystamy naszą wiedzę i doświadczenie, uzyskując jednocześnie oszczędności wynikające z wydzielenia na zewnątrz procesów produkcji i logistyki” – powiedział Aleksander Siuda, prezes zarządu Grupy Kolastyna SA.

W ramach nowej strategii Grupa Kolastyna podpisała umowy dotyczące konfekcji i produkcji kosmetyków według własnych receptur z firmami: Laboratoire L’ideal Parisien oraz Malwa, rozszerzyła dotychczasową umowę z Miracan w obszarze produkcji i konfekcji wyrobów perfumeryjnych, a także zawarła list intencyjny z MPS International Ltd. Wszystkie umowy mają charakter długoterminowy i zapewniają realizację produkcji według wytycznych i wymagań precyzowanych przez Kolastynę.

W dniu 1 czerwca 2009 powołana została innowacyjna spółka BIONIQ. Institute of Skin Care Technology, w której Grupa Kolastyna posiada 45% udziałów. Od lipca natomiast firma Wincanton Polska przejmie kompleksową obsługę logistyki i magazynowania. Dotychczas Grupa Kolastyna zlecała dystrybucję logistyczną firmom zewnętrznym, a sama prowadziła magazynowanie.