Gruszki na wierzbie, czyli pierwsze spotkanie Poznań PR

przez | 03/06/2009

„Brenderzy nie mogą obiecywać klientom gruszek na wierzbie” – przekonywał na pierwszym spotkaniu Poznań PR rzecznik prasowy Play, Marcin Gruszka.

W sobotę 30 maja w kawiarni U mnie czy u ciebie poznańscy PR-owcy spotkali się by rozmawiać na temat ewolucji marki. W czasie spotkania zostały zaprezentowane trzy brendy, każdy w innej fazie rozwoju.

Play

Uczestnicy Poznań PR mieli okazję poznać jeden z najbardziej skrywanych przez Play sekretów. Wśród pomysłów na nazwę dla nowej sieci komórkowej była małpa (Monkey). Marcin Gruszka na przykładzie Play opowiedział jak za pomocą elementów Public Relations „szlifuje” – uzupełnia – wizerunek marki stworzony przez osoby odpowiedzialne za budowę brendu. Poprzez prezentację materiałów reklamowych Play pokazał, ze konsekwencja w reprezentowaniu marki jest konieczna, stąd też biorą się jego niestandardowe stroje, w których występuje na konferencjach prasowych.

TechShow

Wśród zaproszonych na spotkanie osób znalazł się Zbigniew Krzewiński ze SpeedUp Seed Funding Group. Pokazując film z majowego TechShow opowiedział o ewolucji spotkań oraz wadze Public Relations w kreowaniu ich marki. Po prezentacji rozgorzała dyskusja na temat tworzenia nowych brendów ze zgłaszanych do SpeedUp startupów. Niezwykle celne było pytanie dotyczące łączenia promocji nowych marek, jakimi są poszczególne startupy oraz jednego głównego brendu, jakim jest SpeedUp. Co ciekawe, na sto zgłoszonych pomysłów na biznes internetowy jedynie siedem nadaje się do przejścia w fazę rozwojową. W znakomity sposób rozdźwięk między mediami a użytkownikami Internetu pokazał Maciej Budzich z blog.mediafun.pl na przykładzie nieistniejącego już portalu społecznościowego Elita Polski.

Poznań PR

Na początku spotkania zaprezentowana została idea funkcjonowania Poznań PR. Pomysł by zintegrować poznańskie środowisko osób zajmujących się szeroko rozumianą komunikacją spotkał się z pozytywnym odzewem samych zainteresowanych.

Twórcy Poznań PR szukając dobrych przykładów już funkcjonujących spotkań trafili do stolicy Małopolski i tam spotkali się z pomysłodawcą Kraków PR – Łukaszem Wilczyńskim. „W Krakowie pomysł na integrację środowiska wziął się z braku tego rodzaju inicjatywy i cieszę się, że nasza idea została zaszczepiona w Poznaniu. Wspólna wymiana wiedzy i doświadczeń pozwala na budowanie dobrych relacji oraz poznawanie osób zajmujących się ta samą branżą. Mam nadzieję, że tego rodzaju inicjatywy powstaną również w innych miastach Polski” – mówi Wilczyński, dyrektor agencji Planet PR oraz Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

„Otrzymaliśmy propozycję, aby naszą inicjatywą włączyć się w ogólnopolską akcję tworzenia lokalnych spotkań osób związanych z komunikacją. Przyjęliśmy ją i w ten sposób nasze spotkania zyskały nazwę Poznań PR” – mówi Piotr Baranowski, współtwórca projektu. „W sumie w projekt Poznań PR zaangażowane są cztery osoby. Wspierani przez związane z nami agencje (Płodni.com i VisionConsultingGroup), patronów medialnych: miesięcznik PRESS oraz Marketing w praktyce a także partnera, jakim jest PRESS-Service możemy wspólnie pracować nad podnoszeniem jakości spotkań” – dodaje.

Chcemy, aby comiesięczne spotkania za każdym razem zaskakiwały ich uczestników tematem bądź scenerią. To, co pozostanie niezmienne, to otwartość na uczestników i interaktywny charakter spotkań. „Kolejny Poznań PR odbędzie się na przełomie czerwca i lipca pod hasłem komunikacji alternatywnej” – zapowiada Łukasz Grzechnik z Płodni.com.

Co zrobić aby przyjść na spotkanie? Wystarczy śledzić komunikaty na stronie www.poznanpr.pl oraz na goldenline.pl