Akcja „Poznań za pół ceny” w sam raz na kryzysowe czasy

Poznań zaprasza na kolejny weekend za pół ceny. 13 i 14 czerwca 2009 r. w wybranych hotelach, restauracjach, muzeach będzie o 50% taniej. Dla turystów przygotowano także szereg dodatkowych, niedostępnych zwykle atrakcji. To już druga edycja akcji organizowanej przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami.

Jej celem jest promowanie miasta i jego turystycznych atrakcji. Poznań jako pierwszy w Polsce zorganizował takie przedsięwzięcie.

Akcja„ Poznań za pół ceny”, której  idea  narodziła się w zeszłym roku, miała stanowić pionierskie i niestandardowe podejście do usług turystycznych, łączące w sobie cechy promocji sprzedaży, wydarzenia marketingowego, public relations oraz instrumentów kształtowania ceny, niespotykane dotąd w Polsce.

„Chcieliśmy potraktować poznańskie atrakcje turystyczne tak jak inne produkty poddawane promocji. W efekcie udało się nam w zeszłym roku zainteresować nimi szerszą grupę odbiorców i zwiększyć grono osób, które potrafią turystycznie odkryć Poznań. W tym roku lista naszych partnerów znacznie się rozszerzyła, bo poznańscy hotelarze i restauratorzy przekonali się, że taka akcja im się po prostu opłaca” –  mówi Jan Mazurczak z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej .

W ramach akcji w weekend 13-14 czerwca taniej będzie wybranych  hotelach, restauracjach, pubach, kawiarniach. i muzeach. Ale obniżenie cen usług turystycznych to nie wszystko. Organizatorzy zadbali o to by na gości czekał specjalne atrakcje. Wśród nich wystawy niepokazywanych zwykle muzealnych eksponatów i darmowe wycieczki z przewodnikiem szlakiem Traktu Królewsko-Cesarskiego. Wyjątkowo dla gości otwarte zostaną podziemia poznańskiej katedry, komnaty Zamku Cesarskiego, a nawet zamknięty dotychczas XIX-wieczny pruski fort, przed którym odbędzie się inscenizacja potyczek z II Wojny Światowej. Dla tych, których nudzi zwiedzanie miasta z przewodnikiem przygotowano specjalną edycję gry miejskiej rodem z „Kodu Leonarda da Vinci”. Weekend 13-14 czerwca to także dwa ostatnie dni Jarmarku Świętojańskiego oraz szansa na udział w największym w tej części Europy festiwalu muzyki etnicznej – Ethno Port 2009.

Organizatorem akcji są Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna. Zdaniem Łukasza Goździora, dyrektora Biura Promocji Miasta Poznania,  akcja doskonale wpisuje się nową strategię promocji Poznania ukierunkowaną zarówno na jego biznesowe jak i na turystyczne walory: Chcemy pokazać, że Poznań to miasto atrakcyjne zarówno dla przedsiębiorców jak i turystów. Przykładem jest niedawno otwarta Słoniarnia – jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie.  Akcja „Poznań za pół ceny” to naszym zdaniem wyraz kreatywnego i nowatorskiego podejściu do promowania usług turystycznych.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu