Nagrodzona kampania internetowa

przez | 01/06/2009

Internetowa kampania zachęcająca do przekazywania 1% podatku na rzecz Fundacji Banku Zachodniego WBK otrzymała nagrodę w konkursie „100% z 1%”,  przeprowadzonym przez tygodnik Newsweek. Jury i internauci docenili nie tylko pomysł, ale też sposób jego realizacji.

Nagrodzona strategia promocji w Internecie opiera się na postaci Wróżki Dwukrotki, która w magiczny sposób, podobnie jak Fundacja Banku Zachodniego WBK, podwaja fundusze przekazywane na jej rzecz przez podatników, w ramach 1 proc. podatku. Wróżka Dwukrotka to postać z bajki, jednak jej czary niosą pomoc w realnym świecie. Stworzona na potrzeby kampanii animacja pokazuje, jak magiczna różdżka Dwukrotki zmienia rzeczywistość, w której żyją dzieci.  – Dwukrotka symbolizuje hasło kampanii „pomagaj podwójnie” – mówi Ewa Rżyska, prezes Fundacji Banku Zachodniego WBK. – Do każdego 1% podatku przekazanego na rzecz Fundacji, Bank dodaje drugie tyle. Jest to unikalne rozwiązanie wśród fundacji korporacyjnych w Polsce – dodaje.

Na elementy kampanii, zrealizowanej przez wrocławska agencję Highlite PR, składały się m. in. zabawne flaszowe animacje opowiadające historię Wróżki. W ramach kampanii zrealizowana została także podstrona na temat przekazywania 1%, na której znalazło się wiele praktycznych porad i wyjaśnienie zagadnienia darowizn. Na stronie można było także przeczytać bajkę-rymowankę o Wróżce Dwukrotce. Uruchomiona została również mapka, która pozwala użytkownikowi zobaczyć w jakich lokalizacjach, jakim placówkom i jakiej liczbie dzieci Fundacja pomogła od 2008 roku. – Narzędzie to zwiększa transparentność organizacji i pozwala zobaczyć ogrom niesionej pomocy – mówi Karolina Kuźniak, dyrektor kreatywny Highlite PR. Kampania promująca oddawanie 1% dla Fundacji Banku Zachodniego WBK była wspierana poprzez plakaty, ulotki i kolorowanki dla dzieci oraz przez działania Media Relations.

Od ponad 10 lat Fundacja pomaga dzieciom z rodzin ubogich i  bezrobotnych. Inwestuje w ich edukację, aby miały możliwość realizowania swoich marzeń, planów i potrzeb w dorosłym życiu. Prowadzi też autorskie projekty na terenie całego kraju. Dzieci uczestniczą w profesjonalnych warsztatach fotograficznych i filmowych, podczas których tworzą własne reportaże i filmy. Ponadto Fundacja organizuje i finansuje kursy tematyczne: językowe, komputerowe, muzyczne oraz sportowe. Przyznaje stypendia naukowe najzdolniejszym dzieciom, które nie miały szansy na rozwój swojego talentu. Poprzez projekt grantowy Fundacja BZ WBK wspiera rocznie ponad 500 organizacji i instytucji z najmniejszych miast i miasteczek. Działania organizacji obejmują co roku prawie 20 000 dzieci. Na pomoc dla potrzebujących najmłodszych płynie średnio 2 mln złotych rocznie.