Dzień Dziecka okiem Skąpiec.pl

przez | 01/06/2009

W gronie poszukiwanych na Dzień Dziecka prezentów króluje niepodzielnie elektronika. Wygląda na to, że starsze pociechy ucieszą się o wiele bardziej z gry Xbox 360 tudzież  konsoli, niż nowego roweru.

Dyskusje o tym co kupić na Dzień Dziecka trwają na serwisach parentingowych nieprzerwanie już od początku maja. Na forum Gazeta.pl co opinia, to nowy pomysł.

Internauta o nicku „koza_w_rajtuzach” planuje obdarować swoją córeczkę namiotem (zakładamy, że zabawkowym). Miesiakk już wie, że jego/jej 7-letnia córka otrzyma bramkę i piłkę do nożnej. Wybór mało trafiony? Nie w tym przypadku. Dziewczynka jest ponoć typową „chłopaczarą”.

Lista podpowiedzi nie ma granic. Jedni doradzają gry komputerowe, klocki lego lub keyboard’y. Inni chcą uszczęśliwić swoje pociechy zegarkami, rowerami lub basenami ogrodowymi. Jeszcze inni zachwalają skarpetki „nie do pary” – to podobno ostatni hit wśród nastolatek. W gąszczu propozycji łatwo się pogubić, a dostępna na rynku paleta produktów nie ułatwia wyboru.

Serwis porównujący ceny Skapiec.pl przygotował pod kątem rodziców – internautów sekcję – poradnik na Dzień Dziecka: http://www.skapiec.pl/prezenty/dziendziecka

Można było dzięki niej wygodnie przejrzeć produkty sprofilowane pod kątem naszych milusińskich.

– Poradnik cieszył się dużą popularnością i mamy nadzieję, że pomógł spełnić marzenia wielu dzieci. Tych maleńkich, jak i całkiem dorosłych – podkreśla Monika Janiszewska, specjalista ds. PR serwisu.

Z danych zebranych przez serwis Skąpiec.pl wynika, że największą popularnością wśród upominków dla nieco starszych dzieci cieszyły się gry Xbox 360 (skok oglądalności o 36 proc.).

W tym zakresie królowały trzy gry:

  • Halo3
  • FIFA 09
  • Crackdown

Często buszowano także wśród konsoli (plus 27,52 proc.), odtwarzaczy MP3 (wzrost o ok. 19 proc.), zegarków unisex (plus 13,45 proc.) oraz telefonów komórkowych (skok o 11,12 proc).

Wśród upominków dla młodszych pociech faworytami okazały się następujące kategorie:

  • lalki (skok oglądalności aż o 53 proc.),
  • maskotki (plus 27,78 proc.),
  • zabawki dźwiękowe (wzrost o ok. 19 proc.),
  • pojazdy (skok o 12,45 proc.)
  • zabawki ogrodowe (plus 10,72 proc.).