Frost & Sullivan: Pierwsze oznaki odbicia gospodarki

przez | 29/05/2009

Podsumowanie Kongresu Frost & Sullivan – „Growth, Innowation, Leadership” GIL 2009: Europa

“Na początku maja widzieliśmy, jak gospodarka sięgnęła dna, zaś obecne wskaźniki wreszcie pozwalają zauważyć, że zaczęło się ożywienie, a rynek odzyskuje pewność siebie” – z tak inspirującym przesłaniem prezes globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan, David Frigstad, zwrócił się do ponad 120 dyrektorów oraz ich doradców ds. rozwoju i strategii, którzy zebrali się w Londynie w ubiegłym tygodniu na Kongresie Frost & Sullivan „Growth, Innovation, Leadership” GIL Europa 2009.

Globalny Kongres GIL jest jedynym tego rodzaju forum dla prezesów, dyrektorów zarządzających i ich zespołów do dyskusji na temat sposobów i narzędzi zapewniających spółkom stabilny wzrostu.

“Głównym celem Kongresu GIL jest skoncentrowanie się na priorytetowej sprawie dla każdego CEO, jaką jest wzrost i rozwój firmy, a w dzisiejszej sytuacji jest to ważniejsze niż kiedykolwiek” – stwierdził David Frigstad. „Naszym zdaniem wzrost, innowacje i przywództwo to trzy podstawowe zasady, które umożliwiają spółkom skuteczne konkurowanie na rynku i uzyskanie większego udziału w rynku w danym sektorze. Nasi analitycy i konsultanci zapewniają niezbędne narzędzia, strategie oraz wzory najlepszych praktyk, potrzebne dla wsparcia każdego CEO oraz jego zespołu ds. strategii i rozwoju.”

Spojrzenie Davida Frigstada na obecną sytuację ekonomiczna podzielili inni liderzy branżowi, uczestniczący w Kongresie. Holger Schmieding, główny ekonomista europejskiego oddzialu Banku of America, potwierdził, że recesja sięgnęła ekonomicznego dna w kwietniu i maju tego roku. „Już nie może być gorzej” – powiedział Holger Schmeiding – „Upłynie jednak dużo czasu, zanim uporamy się z konsekwencjami obecnego kryzysu. Jednak perspektywy długoterminowe są z pewnością obiecujące.”

Podczas interaktywnych spotkań z udziałem ekspertów z całego świata, reprezentujących różne sektory rynku padało mnóstwo pytań i toczono wiele dyskusji. Dzięki temu obecni na sali ocenili wydarzenie, jako najlepsze spotkanie dotyczące „strategii wzrostu podczas recesji”, w którym mieli okazję uczestniczyć.

Wcześniej, w tym samy tygodniu, podczas wywiadu dla telewizji CNBC Europe, David Frigstad stwierdził: “Dzięki zbliżeniu różnych sektorów pojawia się mnóstwo różnorodnych możliwości. Jedną z największych zalet tego spotkania firm z różnych branż jest poznanie najważniejszych problemów, z jakimi ich reprezentanci muszą się uporać oraz wspólne wykreowanie rozwiązań, które będą stymulować wzrost spółek.”

“To było niezmiernie dopingujące widzieć taką ekscytację i zainteresowanie wszystkich zebranych dyrektorów firm oraz ich zespołów ds. strategii i rozwoju” – powiedział partner we Frost & Sullivan, John Raspin, pełniący rolę przewodniczącego Kongresu. „Wszyscy uczestnicy pytali o kolejne przedsięwzięcia i przystąpili do naszej globalnej społeczności uczestników kolejnego Kongresu GIL 2010 Europa, który odbędzie się 17-19 maja 2010”.

Partnerami Kongresu było wiele wpływowych, strategicznych instytucji i mediów, w tym narodowa inicjatywa ICT rządu Federacji Malezji, MSC Malaysia, PR Newswire, Forbes Polska, Polyspot, European Business Review oraz European CEO.