Koperta nadziei

przez | 28/05/2009

Rozpoczyna się niecodzienna kampania, która ma wesprzeć UNICEF w pomocy na rzecz dzieci z Afryki. W wybranych księgarniach, salonach prasowych i bibliotekach na terenie całej Polski będą rozdawane specjalne zwrotne koperty na puste kartridże. Do akcji mogą zgłaszać się firmy i instytucje, które chciałyby pośredniczyć w udostępnianiu kopert swoim klientom.

Na początek specjalnie oznakowane koperty otrzymamy przy kasie w ponad 100 księgarniach sieci Matras. Wystarczy włożyć do koperty pusty kartridż z drukarki atramentowej, zakleić i wrzucić do skrzynki pocztowej. Tym sposobem przekazujemy złotówkę na konto UNICEF-u. – Im więcej kartridży zostanie przesłanych w ten sposób, tym większą kwotą wspomożemy organizację – mówi Marcin Adamski, prezes firmy Eco Service, współorganizator kampanii. W księgarniach, obok kopert znajdą się też ulotki informujące o akcji. – Od wielu lat wspieramy działania organizacji pozarządowych w dostępny dla siebie sposób. Jednym z nich jest dotarcie do klienta z materiałami dotyczącymi akcji charytatywnych w naszych księgarniach – tak o uczestnictwie w programie mówi Jakub Wośko, dyrektor marketingu z Matras S.A.

Zebrane podczas akcji kartridże trafią do recyklingu, a pieniądze zasilą konto UNICEF-u. Dzięki temu uda się sfinansować programy pomocy dzieciom prowadzone przez tę międzynarodową organizację w Afryce. Projektów jest wiele – od finansowania kampanii szczepień, profilaktykę HIV/AIDS, po budowanie i wyposażanie szkół. Najważniejsze jednak, jak wiele w Afryce jest w stanie zmienić jedna złotówka. Przykładowo: za tę sumę można zakupić 3 ratujące zdrowie szczepionki przeciw polio, 33 tabletki, które pozwolą na odkażenie aż 165 litrów wody albo trzy zestawy edukacyjne dla dzieci.

Oddając zbędny kartridż nie tylko wspieramy działania UNICEF-u, ale też pośrednio wpływamy na poprawę kondycji środowiska naturalnego. Kartridże zamiast zalegać na wysypiskach nawet kilkaset lat – co roku trafiają ich tam miliony –  zostają ponownie wykorzystane. – Myślę, że takie połączenie dwóch aspektów – z jednej strony charytatywnego, z drugiej ekologicznego, zachęci wszystkich do włączenia się w akcję. Liczę, że Polacy nie pozostaną obojętni ani na krzywdę najmłodszych, ani na degradację środowiska. Tym bardziej, że ratunek mogą przesłać w kopercie – podsumowuje prezes Adamski.

Zgłoszenia od firmy, które chciałyby dołączyć do akcji, przyjmowane są pod adresem unicef@ecomind.pl.