Zagłosuj na swojego faworyta w konkursie Bombay Sapphire Designer Glass Competition

przez | 27/05/2009

Znamy już TOP 10 konkursu Bombay Sapphire Designer Glass Competition.  Jury wybrało dziesięć najciekawszych prac tegorocznej edycji. Wśród nich znalazły się także trzy prace finałowe.  Teraz internauci mają szansę zagłosować na swojego faworyta. Ponad 35 projektantów z całej Polski wzięło udział w tegorocznej edycji konkursu Bombay Sapphire Designer Glass Competition. Ich zadaniem było wykonanie projektu kieliszka koktajlowego inspirowanego zapachem, kolorem i smakiem wyjątkowego ginu Bombay Sapphire. Ze wszystkich nadesłanych prac jury konkursu wybrało TOP 10 konkursu, czyli 10 najciekawszych projektów. Spośród nich internauci poprzez stronę www.bombaysapphire.com mogą zagłosować na swoje ulubione prace. Kieliszek, który uzyska najwięcej głosów otrzyma Nagrodę Publiczności. Wszystkie kieliszki oceniano pod względem ich funkcjonalności, walorów estetycznych i inspiracji symbolami marki Bombay Sapphire. Teraz internauci mogą zdecydować, kto ich zdaniem jest najlepszy. Głosowanie potrwa do 26 czerwca b.r.

TOP 10 Bombay Sapphire Designer Glass Compeition wraz z inspiracjami autorów

„Shining Star” Jarosław Kosek

Ekskluzywny napój powinien być podawany  w odpowiedni sposób, dlatego do swojego projektu wybrałem drewno hebanowe i czyste szkło. Ukształtowanie szklanej nóżki sprawia, że w kieliszku „zatrzymuje” się światło – ten blask najbardziej odzwierciedla smak dżinu Bombay Sapphire.

„Orris” Dagmara Giej-Rusnak

Kieliszek koktajlowy „Orris” jest zainspirowany irysem oraz dedykowany tej intrygującej roślinie, która ma swój udział w tworzeniu wyszukanej kompozycji smakowej ginu Bombay Sapphire. Organiczny urok szkła doskonale oddaje subtelne piękno roślin. Kruchy moment kiełkowania pędów irysa stał się dla mnie wiodącym motywem.

„Coolout” Kaja Nosal

Chciałam zachować urodę kostek lodu mieniących się pod powierzchnią naszego napoju, a jednocześnie sprawić by smak ginu nie był niczym zakłócany, a tym bardziej nie mieszał się z wodą odbierającą mu walory smakowe, kiedy zbyt długo trzymamy kieliszek w dłoni.

„Saphire Eye” Ewelina Madej i Arkadiusz Banaś

Umieszczona wewnątrz kula jest symbolem doskonałości i symbolem świata. Jest to świat idealnie dobranych i wyselekcjonowanych składników ginu. Zastosowany przez nas zabieg tworzy wewnątrz kieliszka swoisty mikrokosmos.

„Twin” Magdalena Guzik i Wojciech Drab

Kieliszek pozwala tworzyć fantazyjne kompozycje, bawić się kolorami czy konsystencjami różnych składników, dodatków, kryształów lodu, eksperymentować z nowymi sposobami trzymania i picia. Jego bliźniacza konstrukcja może stymulować sytuacje towarzyskie – niezobowiązujący flirt czy ekstrawagancki bruderszaft.

„Sensous choice” Marta Tuszkiewicz

Kieliszek, a szczególnie jego część wewnętrzna (łącząca dwa kieliszki) została zainspirowana przelewaniem wody oraz ruchem wody powstałym na skutek dotknięcia tafli. Forma kieliszka balansuje między zachwianiem, a równowagą (jedna forma jakby chce się przebić przez drugą), forma niemal płynie.

„Day’n’Night” Marcin Krater

Intrygująca forma kieliszka powstała z połączenia dwóch różnych czarek. Jedna z nich symbolizuje jasny, spokojny, łagodny smak – dzień. Druga ciemna, zmysłowa, to mocny akcent – noc. Obie formy łączy delikatny, szafirowy detal – symbol Bombay Sapphire. Day’n’Night to kieliszek inspirowany tajemnicą przejścia dnia w noc.

„Rosette” Jacek Majewski

Projekt ROSETTE czerpie inspirację z architektonicznej ornamentyki, nawiązując do niej wzorem znajdującym się na czaszy oraz stopce naczynia.

„Fullfilled” Olga Dabrowska i Adam Groch

Tak jak wytrawny trunek harmonijnie uzupełnia czaszę kieliszka, tak oliwka na strzelistej wykałaczce wieńczy dzieło. Kieliszek został zainspirowany klasycznym naczyniem koktajlowym.

„Air” Łukasz Natkaniec

Inspiracją do powstania kieliszka „AIR” było trzymanie ginu BOMBAY „opakowanego” w butelkę. Ważnym było dla mnie uczucie noszenia zimnego kieliszka. „AIR” jest pusty od środka; dzięki podwójnej warstwie szkła nie dotyka się bezpośrednio zimnego napoju. Drink pozostaje również dłużej schłodzony.

W skład konkursowego jury, które wybrało TOP 10, weszły Katarzyna Cąkała – Brand Manager

Bacardi-Martini Polska, Beata Grzybek – Konkret PR, przedstawiciele Krośnieńskich Hut Szkła Krosno S.A.:

Anna Grabowska-Szczur i Władysław Pelczar, prof. Kazimierz Pawlak z ASP we Wrocławiu oraz Magdalena Kochanowska – asystent ASP   w Warszawie i redaktor magazynu „2+3D”. Jury wytypowało też trzy najlepsze projekty, które zostaną proptotypowane w Hucie Szkła w Krośnie. W finale zmierzą się prace „Sapphire Eye”, „Sensous Choice” oraz „Fullfilled”. Finał polskiej edycji Konkursu odbędzie się na początku lipca, a jej zwycięzca będzie reprezentować Polskę na międzynarodowym finale, który odbędzie się we wrześniu w Londynie.

Wszelkie informacje o tegorocznej edycji konkursu dla Projektantów Szkła Artystycznego Bombay Sapphire Designer Glass Competition oraz o ubiegłorocznych finałach, jak również informacje o ginie Bombay Sapphire znajdują się na stronie www.bombaysapphire.com.