Dymek kontentowy – nowa forma reklamy w systemie SmartContext

przez | 27/05/2009

Nowością w przypadku dymku kontentowego jest treść reklamy – zamiast tekstu bądź kreacji graficznej w dymku prezentowana jest część strony docelowej kampanii. Zmianie nie ulega natomiast mechanizm wyświetlania reklamy – wskazane przez reklamodawcę słowo kluczowe zostaje podkreślone w tekście na stronie internetowej.

W momencie, gdy kursor myszki najeżdża na nie – następuje wyświetlenie dymku reklamowego. Przykład dymku emitowanego online można zobaczyć pod adresem http://www.smartcontext.pl/przyklady.

Nowa forma stanowi idealne rozwiązanie dla reklamodawców przede wszystkim z branży e-commerce, lecz nie tylko. „Dymek kontentowy dostosowuje swoją zawartość do podkreślonego słowa. Jeśli dany sklep ma w asortymencie telewizory, to w dymku skojarzonym z podkreślonym w treści artykułu słowem „telewizor” zaprezentowane zostaną konkretne modele odbiorników TV” – mówi Krzysztof Różycki, Project Manager systemu SmartContext.

Dymek kontentowy na stronie www.luxlux.pl:

„Dymek kontentowy to całkowita nowość na polskim rynku reklamy intekstowej. Możliwość dowolnego dostosowania zarówno rozmiaru dymku, jak i jego zawartości oznacza dla reklamodawców łatwe i wydajne zaprezentowanie swojej oferty zanim jeszcze internauta kliknie w reklamę i przejdzie na stronę celową kampanii” – dodaje Agnieszka Bunia, odpowiedzialna za sprzedaż agencyjną w SmartContext.

Rozmiar nowego dymku zależy od potrzeb prowadzonej kampanii reklamowej. Minimalne wymiary dymku ustalono na poziomie 150x250px, podczas gdy maksymalny rozmiar nie może przekroczyć 350x500px. Programiści obsługujący system SmartContext służą pomocą także w przygotowaniu mini wersji strony celowej kampanii. Strona taka po uzupełnieniu o odpowiednie fragmenty kodu, pozwoli dynamicznie wyświetlać swoją zawartość w serwisach sieci SmartContext. Poza nową formą reklamy system SmartContext oferuje dymek z tekstem, logotypem, kreacją flash oraz video.