Takie konto to skarb – kampania wizerunkowo-produktowa Nordea Bank Polska

przez | 26/05/2009

Nordea Bank Polska rozpoczyna ogólnopolską kampanię reklamową zmodyfikowanej oferty Nordea Spektrum. Kampanię produktową poprzedzi część wizerunkowa poświęcona Grupie Nordea.

Celem kampanii, opartej na haśle Takie konto to skarb, jest poinformowanie klientów o nowych elementach oferty Spektrum oraz wzmocnienie pozycjonowania banku jako bezpiecznej instytucji finansowej o skandynawskim rodowodzie, wzbudzającej zaufanie w trudnych czasach. Kampania składać się będzie z dwóch części: wizerunkowej i produktowej. W pierwszej bank podkreśla stabilność i doświadczenia Grupy Nordea – największej skandynawskiej instytucji finansowej. Poprzez szereg obrazów podkreślane jest, że relacje z klientem buduje się przez pryzmat ich wielorakich potrzeb: poczucia bezpieczeństwa, doświadczenia w świadczeniu usług finansowych czy zaufania do marki.

Działania wizerunkowe w telewizji rozpoczęto 23 maja. Spot reklamowy dostępny jest także na stronach: korporacyjnej www.nordea.pl oraz na sprzedażowej mikrostronie www.spektrum.nordea.pl. 30 sekundowy spot wizerukowy ma podkreślać mocne fundamenty Grupy Nordea, takie jak bezpieczeństwo, doświadczenie i zaufanie. Przygotowany spot produktowy kładzie nacisk na kluczowe korzyści zmodyfikowanego konta Nordea Spektrum. Konto łączy nieograniczony bezpłatny dostęp do bankomatów na terenie Polski z darmowymi przelewami przez internet oraz darmowym prowadzeniem konta. Oferta Nordea Spektrum plasuje się na szczycie rynkowych rankingów pod względem oszczędności. W obydwu spotach wystąpił związany z bankiem Nordea od kilku lat – ambasador marki Nordea – Tony Hyyryläinen, wcześniej znany z programu „Europa da się lubić”.

Kampania skierowana jest do mieszkańców dużych miast, którzy poszukują oszczędności domowego budżetu i poszukują stabilnej instytucji, której mogą bez żadnych obaw powierzyć swoje środki finansowe. Są to ludzie aktywni zawodowo, których miesięczne zarobki przekraczają 1 500 zł.

W kampanii mediowej wykorzystano telewizje wielkomiejską i ogólnopolską. Spoty, zarówno produktowe jak i wizerunkowe, będzie można zobaczyć w TVN24, TVN7, TVN Style, pakiecie Discovery, TVP1, TVP2, TVP Info. Działania obejmą także internet i będą polegały na emisji bannerów na wybranych serwisach, e-mailingach oraz reklamie kontekstowej w wyszukiwarkach Google. Zmodyfikowano także mikrostronę sprzedażową www.spektrum.nordea.pl, która zawiera szczegółowe informacje o produkcie, kalkulator przeliczający koszty prowadzenia konta osobistego w innym banku oraz prosty wniosek sprzedażowy.

Mediową cześć kampanii, rozpoczynająca się emisją spotów telewizyjnych, poprzedziły działania BTL. W witrynach zewnętrznych banku pojawiły nowe plakaty. Reklamy można tez zobaczyć na wyciągach, a do bankomatów wgrano nowy ekran produktowy. Reklama zewnętrzna zawiśnie na billboardach i innych nośnikach wielkoformatowych w wybranych lokalizacjach wokół placówek banku.

Konto Nordea Spektrum zostało wprowadzone z sukcesem na rynek w ub.r. Do ubiegłorocznej oferty bezpłatnego dostępu do wszystkich bankomatów w Polsce oraz darmowego prowadzenia konta, bank dodał w tym miesiącu bezpłatne przelewy przez Internet. Dodatkowymi korzyściami są:

  1. dostęp do sieci bezpłatnych wpłatomatów
  2. bezpłatne założenie konta
  3. bezpłatne wydanie karty Visa Electron.

Kreację kampanii przygotowała agencja Hand Made, z którą bank współpracował już po raz siódmy. Za zakup mediów odpowiada MPG, a spot telewizyjny wyprodukował dom produkcyjny Papaya. Reżyserem spotów telewizyjnych jest Tomasz Nalewajek.