Poczta Kwiatowa w internetowej kompozycji z SAP

przez | 25/05/2009

Największa internetowa kwiaciarnia wybrała rozwiązanie e-commerce SAP Business One. Innowacyjne wdrożenie przeprowadzi firma SUPREMIS – pierwszy w Polsce partner SAP.

Wytrwały podbój świata Internetu

Misją Poczty Kwiatowej  jest „dostarczanie uczuć w kwitnącym stanie”. Za postępowe działania prowadzone w Internecie Poczta Kwiatowa Sp.  z o.o.  otrzymała wiele certyfikatów, jak „Solidna Firma” i wyróżnień – „Teraz Internet” dla najlepszych serwisów internetowych. Nie osiadając na laurach, jako polski oddział międzynarodowej sieci Interflora, stale rozbudowuje sieć partnerską w kraju, która liczy prawie 1000 członków. Dynamiczny rozwój sieci motywuje do stałego polepszenia współpracy z nią i zwiększania satysfakcji klientów. Dlatego też po przeszło pół rocznych analizach Poczta Kwiatowa zdecydowała się na wdrożenie sklepu internetowego SAP wraz z systemem klasy ERP – SAP Business One.

Pełna kompleksowość

Obecnie pracę Poczty Kwiatowej wspiera kilka rozwiązań informatycznych. Docelowo zostaną one zastąpione przez SAP Business One, którego zadaniem jest obsługa obszaru sprzedaży i zakupów, logistyki wraz z gospodarką magazynową oraz księgowości. W efekcie dane będą wprowadzane tylko raz, a w pełni aktualne informacje pozwolą mieć pełen wgląd w sytuację firmy. Rdzeń biznesu, czyli handel internetowy obsłuży dedykowane dla SAP Business One rozwiązanie e-commerce, ściśle zintegrowane z systemem ERP. Obustronna synchronizacja danych pozwoli szybko wystawić towary w witrynie i zrealizować złożone przez internautów zamówienia.

Pełna kompleksowość to nie tylko zakres funkcjonalny rozwiązania informatycznego, ale również kompetencji firmy wdrożeniowej. SUPREMIS zatroszczy się o wprowadzenie najlepszych praktyk ze świata Internetu, aby zapewnić wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarkach i przyciągnąć nowych klientów.

Nie jeden, lecz kilkanaście sklepów internetowych

Przewagą e-commerce SAP Business One jest jego elastyczność. Rozwiązanie to może działać jako sklep internetowy (B2C) oraz jako platforma zamówień on-line dla stałych partnerów biznesowych (B2B). Dodatkowo jedno rozwiązanie pozwala zbudować dowolną liczbę sklepów internetowych. W efekcie Poczta Kwiatowa Sp. z o.o.  może teraz zbudować niewielkim nakładem prac kilka sklepów, które będą pobierać informacje o towarach i zwracać zamówienia do jednego systemu, SAP Business One. Pierwsze witryny zostaną zbudowane wraz z firmą wdrożeniową SUPREMIS, kolejne będą tworzone samodzielnie.
Dzięki e-commerce dla SAP Business One można w dowolny sposób prezentować ofertę handlową, wprowadzić cross-selling i up-selling oraz personalizację.

„Naszych obecnych i nowych klientów planujemy mile zaskoczyć profesjonalną i innowacyjną obsługą oraz atrakcyjnymi niespodziankami. Na razie nie chcemy zdradzać szczegółów. Zapewniamy jednak, że nowa odsłona naszych sklepów internetowych działających w oparciu o SAP Business One będzie kojarzyć się z frajdą i radością bliskiej osoby” – Zarząd Poczty Kwiatowej Sp. z o.o.