Już jutro Dzień Mamy – jak popularny jest ten dzień

przez | 25/05/2009

Dzień Mamy jest bardzo popularnym świętem. Uważamy, że jest to bardzo miłe i ważne święto, wyraz szacunku dla naszych mam. Jak wynika z internetowej sondy, kobiety częściej niż średnia obchodzą ten dzień (95% z nich). Spośród przebadanych kobiet 10% będzie obchodzić ten dzień jako mama, połowa w roli dziecka – swojej mamie, a blisko 40% w obie strony, zarówno jako mama, jak i dziecko. Spośród mężczyzn 12% nie będzie obchodzić w tym roku Dnia Mamy.

Byliśmy ciekawi, czy może rodzice, młodsi lub starsi internauci, czy mieszkańcy jakiegoś regionu naszego kraju wyróżniają się spośród wszystkich badanych. Otóż nie: fakt posiadania dzieci, wieku młodszego czy starszego, posiadanie rodziny większej czy mniejszej – nie mają wpływu na to, czy złożymy życzenia naszym mamom.

Popularne są życzenia (73% wskazań), 59% obdaruje prezentem, a 47% wręczy kwiaty. 12% własnoręcznie coś przygotuje (ciasto, upominek czy laurkę). Kartkę wyśle zaledwie 8%. Mężczyźni częściej ślą życzenia (79%) i obdarowują kwiatami (55%), zaś kobiety wyróżniają się w samodzielnych przygotowaniach (17%).

W takim dniu preferujemy osobiste spotkanie (79%). 14% zadzwoni z życzeniami do swoich mam, zaś z poczty czy innych elektronicznych form przesyłek skorzysta zaledwie 4-3%.

Uważamy Dzień Matki za ważne święto, wyraz szacunku (91% wskazań), a jednocześnie bardzo miłe (podobnie 91%). Jest jednocześnie znakomitą okazją do rodzinnych spotkań (72%). Tylko 18% badanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że jest to święto głównie dla dzieci – nie zgodziło się 66%.

Badanie wśród internautów, użytkowników komunikatora Gadu-Gadu przeprowadzono dzięki usłudze GaduSonda (WWW.gadusonda.pl), która polega na szybkim zadaniu zestawu pytań wśród panelu internautów. W sondzie z okazji Dnia Matki wzięło udział 968 osób w wieku 15-75 lat. Sonda trwała 2 dni i została przeprowadzona w dniach 20-21 maja. GaduSonda jest prowadzona w grupie internautów, którzy świadomie zostali panelistami nowoczesnych polskich badań internetowych.