ISSA Interclean 2009

przez | 25/05/2009

Targi branży czystości ISSA Interclean już po raz czwarty zostały zorganizowane w Warszawie. Mamy sporo powodów, by uznać, że impreza się udała i odbije się echem w całej branży. Jak co roku targi odwiedziły setki osób zainteresowanych tematyką utrzymania czystości, a wydarzenie jest coraz bardziej cenione na rynku europejskim. Potwierdza to większa liczba wystawców i zwiedzających, a także ściśle branżowy charakter imprezy. Targi to dla mnie także okazja do spotkania się z naszymi partnerami i klientami, głównie z firm sprzątajacych z całej Polski, jak również do nawiązania interesujących kontaktów biznesowych.

Z naszej perspektywy nadal jednak brakuje na targach osób zarządzających nieruchomościami lub Facility Managerów, którzy odpowiadają za kontrakty z firmami sprzątającymi.

W tym roku organizatorzy szczególną uwagę poświęcili ekologii i Mistrzostwom Europy w piłce nożnej w 2012 roku. Są to dla nas bliskie i ważne zagadnienia. Cieszymy się, że tematyka ekologicznych technik sprzątania w branży czystości staje się coraz popularniejsza. Od lat promujemy rozwiązania nie tylko przyjazne użytkownikowi toalet, ale również chroniące środowisko naturalne. Będziemy kibicować firmom z branży i dalej angażować się w kwestie promowania ekologicznych rozwiązań w „wynajmie czystości”.

Wielu zwiedzających gratulowało nam pomysłu i życzyło powodzenia w prowadzeniu kampanii społecznej Toaleta2012 w ramach której podkreślamy, jak ważne jest podniesienie standardu wyposażenia toalet publicznych na lotniskach, dworcach, w restauracjach, szczególnie w kontekście przygotowań Polski do Euro 2012.

Nasza nowa kolekcja ParadiseLine została przyjęta bardzo pozytywnie przez gości stoiska, a pomysł wymiennych paneli dekoracyjnych, nadających unikalny wygląd wnętrzu pomieszczenia łazienkowego, został uznany jako odkrywczy i jednocześnie bardzo praktyczny. W zaprezentowanej kolekcji urządzeń łazienkowych ParadiseLine nie zabrakło ekologicznych podajników ręczników bawełnianych, a sensację wywoływała samoczyszcząca się deska sedesowa, która zaskoczyła odwiedzających.

Uczestnicy targów poszukiwali przede wszystkim nowych rozwiązań, które ograniczyłyby koszty i zaangażowanie czasowe ich pracowników w proces sprzątania. Mieliśmy bardzo dużo zapytań o maty wejściowe i maty logo pochłaniające i zamykające w sobie wnoszone zanieczyszczenia na butach do wnętrz budynków.

Podczas trzech dni targowych goście mieli mnóstwo okazji, żeby zobaczyć prezentacje producentów i dystrybutorów systemów oraz urządzeń do konserwacji i czyszczenia posadzek, sprzątania instytucji i zakładów przemysłowych, usuwania odpadów czy produktów higieny stosowanych w toaletach. Obserwujemy wzrastające zainteresowanie tymi urządzeniami na polskim rynku. Widać więc ogromny potencjał rynku polskiego, nawet w sytuacji spowolnienia gospodarki.