Cenne gwiazdki na Pstro.pl – czyli opiniowanie usług w sieci

przez | 22/05/2009

Oddziały banków, urzędy, firmy budowlane, salony kosmetyczne, studia fitness i siłownie, restauracje, szkoły rodzenia, przedszkola – to tylko nieliczne z usług lokalnych, które oceniają konsumenci na nowym, profesjonalnym serwisie opiniotwórców Pstro.pl.

Wychodząc naprzeciw potrzebom internautów w zakresie zdobywania rzetelnych informacji o lokalnych usługach dwóch gdańszczan zdecydowało powołać do życia polski odpowiednik funkcjonujących za granicą serwisów opiniotwórców – Pstro.pl.

Serwis Pstro.pl – zaprojektowany m. in. na podstawie wyników badania opinii zleconych przez pomysłodawców – umożliwia ocenę usług lokalnych w kilkudziesięciu kategoriach tematycznych. Istotne jest zebranie możliwości opiniowania różnych biznesów pod jednym parasolem. Obok systemu dodawania opinii i komentarzy, internauci otrzymali możliwość tworzenia wokół siebie społeczności. W efekcie stają się wzajemnie beneficjentami dodanych przez siebie ocen.

– Korzystanie z internetowych opinii na Pstro.pl nabiera dodatkowego wymiaru, gdy wśród komentujących są nasi przyjaciele i znajomi. Nie od dziś wiadomo, że opinie osób nam znanych darzymy największym zaufaniem. Nie do przecenienia są także oceny osób z najbliższej okolicy, sąsiadów, mieszkańców naszej dzielnicy – ułatwiają nam poszukiwanie rzetelnych usługodawców w bliskim otoczeniu – mówi Maciej Saganowski, pomysłodawca Pstro.pl. – Pstro.pl to barometr nastroju i zadowolenia klienta. Co ważne, Pstrosumenci (tak nazywają się użytkownicy, od: konsument korzystający z Pstro.pl), dzielą się przede wszystkim pozytywnymi opiniami, a nie jak można by przypuszczać wyłącznie negatywnymi. Nagradzają opinią dobrych usługodawców i w efekcie zachęcają innych klientów do zlecenia usług w danym punkcie.

Trzy najcenniejsze możliwości, jakie daje Pstro.pl, to: opiniowanie usług różnego rodzaju w jednym miejscu, wgląd w opinie rodziny, przyjaciół, znajomych oraz osób z sąsiedztwa, a także przeglądanie opinii o usługach z rozróżnieniem geograficznym, z dokładnością do dzielnic największych miast.

– Pstro.pl przydaje się ludziom w wielu sytuacjach. Do najczęstszych należą m. in.: brak czasu na poszukiwanie rzetelnego usługodawcy lub brak pomysłu na to, gdzie go znaleźć, zmiana miejsca zamieszkania, a co się z tym wiąże, nieznajomość lokalnych usług oraz podróże służbowe. Za pomocą Pstro.pl odnajdziemy dobry hotel, restaurację, a także gabinet lekarski. Wszystko w jednym miejscu: od konsumenta, dla konsumenta – dodaje Krzysztof Gibek.

Pstro.pl to nie tylko baza adresowa, ale przede wszystkim inicjatywa społeczna, która ma oddolny charakter. Nie dość, że znajdujemy naprawdę ciekawe miejsca, to jeszcze poznajemy ludzi. Sukcesu serwisów opinii na świecie upatruje się właśnie głównie za sprawą rozbudowanych funkcji społecznościowych.

– Jeśli na przykład szukam szkoły językowej, to pierwszeństwo z pewnością będzie miała ta, którą poleciła mi moja kuzynka lub kolega ze studiów. To jest właśnie podstawa funkcjonowania amerykańskiego Yelpa, czy Pstro.pl – dodaje Gibek.

Pstrosumenci cały czas otrzymują do dyspozycji kolejne funkcjonalności. Najnowsza to system powiadamiania o nowych ocenach dodanych w serwisie przez naszych znajomych.  Informacja o nowej opinii jest widoczna dla internauty po zalogowaniu do serwisu, może też docierać do niego mailem. Dobra ocena wystawiona przez znajomego pozwala zapamiętać dobrego usługodawcę i zachęcić do skorzystania z jego usług.

W Polsce moda na pisanie recenzji o firmach dopiero się rozpoczyna. Polscy internauci garną się do opiniowania swoich doświadczeń w sieci, jednak do tej pory największą przeszkodą w publicznym zwierzaniu się ze swoich przygód konsumenckich był brak odpowiedniego narzędzia. Teraz, gdy jest Pstro.pl, zarówno pisanie, jak i poszukiwanie ocen usług w sieci powinno być o wiele bardziej przyjemne i efektywne.

www.pstro.pl