Tańsze telewizory

przez | 21/05/2009

Jeszcze w latach 80-tych telewizor, szczególnie kolorowy, był według danych statystycznych dobrem luksusowym. Od czwartku do niedzieli w sklepach SATURN w całej Polsce można kupić dowolny model taniej o wartość podatku VAT.

Dziś, 20 lat od zmiany systemu gospodarki planowanej na rynkową okazuje się, że telewizor oprócz funkcji medium pełni inną rolę. Czemu to zawdzięcza?

Na pewno postępowi technologicznemu, jaki nastąpił w ostatnich kilkunastu latach, ale także zmianie samych ludzi i ich oczekiwań wobec przedmiotów codziennego użytku. Bo telewizor dziś to także mebel, element dekoracyjny salonu, ekran kina domowego czy przeglądarka do zdjęć. A w najbliższej przyszłości w chwili uruchomienia Naziemnej Telewizji Cyfrowej także źródło wielu dodatkowych usług np. VOD -Video On Demand – audycja na życzenie, internet, e-government, czyli możliwość załatwienia spraw urzędowych bez wychodzenia z domu, interaktywne programy edukacyjne, usługi bankowe, gry, EPG – elektroniczny przewodnik po programach, kontrola rodzicielska itp.

Z modelu na model przybywa więcej funkcji interaktywnych telewizora przy jednoczesnym podnoszeniu, jakości samego odbiornika. Dziś sukcesy święci nowy rynkowy trend – telewizory w technologii LED. Mając cienkie jak „żyletka” ekrany (ich grubość w najszerszym miejscu nie przekracza 6,5mm) telewizory te stają się nowym wyznacznikiem mieszanki techniki i designu. Oprócz nieprawdopodobnie pięknego wzornictwa posiadają nowe cechy technologiczne: są bardziej energooszczędne, a ich obraz zyskał na kontraście – matryce podświetlane diodami LED mają o wiele lepsze „prezentowanie” kolorów i pozwalają uzyskać prawdziwą czerń. Testy wykazały, że technologia LED oferuje ponad 100% lepsze odwzorowanie kolorów niż standardowe matryce. Kolejnym aktualnym topem na rynku jest wbudowany w telewizor tuner MPG 4, który umożliwia odbiór sygnału naziemnej telewizji cyfrowej. Dodając do tego stale powiększający się współczynnik Hz (Herc), czyli częstotliwość odświeżania obrazu, który w niektórych modelach wynosi nawet 600 Hz, mamy „jasny obraz” rynkowych tendencji i kierunku rozwoju tej dynamicznej gałęzi przemysłu nowych technologii.

Sieć SATURN propagując hasło „Żer dla Skner” przez cztery dni – od czwartku, 21 maja, do niedzieli, 24 maja, we wszystkich 14 marketach prowadzi akcję sprzedażową „Telewizory bez VAT-U!”.  W jej ramach klienci mogą zapoznać się z najnowszymi na rynku telewizorami i kupić wybrany model w cenie niższej o wartość podatku VAT. Szczegóły promocji w gazetkach ofertowych oraz na stronie www.saturnpolska.pl.