Predykcyjne Targetowanie Behawioralne skuteczne w kampanii Radia Glob

przez | 21/05/2009

W kampanii zrealizowanej przez sieć behavia dla Radia Glob banery targetowane na profil Młodzież okazały się bardziej efektywne, niż banery nietargetowane. W kampanii mierzono także akcje wykonywane przez internautów jakiś czas po kontakcie z reklamą.

Złożeniem kampanii internetowego Radia Glob było wypromowanie wśród młodych internautów strony rozgłośni oraz pozyskanie nowych słuchaczy. W celu zwiększenia dotarcia do grupy celowej przekaz stargetowano na profil Młodzież. Tym samym reklamy emitowane były internautom oznaczonym na podstawie kryteriów systemu nugg.ad jako młodzież. Na witrynach należących do sieci behavia wyemitowano 150 000 DoubleBillboarda w wersji tradycyjnej oraz ze streamingiem video.

DoubleBillboard promujący radio Glob na Grono.net

Równolegle z kampanią targetowaną behawioralnie emitowano analogiczne banery na wszystkich użytkowników witryn z pakietu zasięgowego sieci behavia. Analiza wyników obu kampanii wskazuje dwukrotny wzrost wartości CTR w przypadku reklam targetowanych (CTR=0,8) w stosunku do nietargetowanych (CTR=0,4). Wzrosła również liczba akcji wykonanych przez użytkowników, którym wyemitowano reklamę.

Akcją było tu wybranie i uruchomienie jednej z czterech rozgłośni dostępnych na stronie. Osobno zliczano akcje użytkowników przeniesionych na stronę docelową bezpośrednio po kliknięciu w reklamę Radia Glob (Click and Action), osobno – tych, którzy mieli kontakt z banerem i nie kliknęli w niego, jednak po jakimś czasie odwiedzili stronę radia (Seen and Action). Liczba akcji ‘Click and Action’ dla reklam nietargetowanych wyniosła 19, dla targetowanych – 99, akcji ‘Seen and Action’ analogicznie 31 i 170.

Landing Page kampanii Radia Glob

„Precyzyjne dotarcie do grupy celowej umożliwiło nam podniesienie wartości CTR, nie jest to jednak zasada. Akcja dla Radia Glob stanowi doskonały dowód na to, iż CTR to nie jedyny wskaźnik mówiącym o sukcesie działań online” – mówi Grzegorz Sławatyński, Managing Director sieci behavia. „Predykcyjne Targetowanie Behawioralne wpłynęło tu także na wzrost liczby akcji podejmowanych przez internautów na stronie Klienta. Wzrost liczby akcji ‘Seen and Action’ wskazuje na wyższą zapamiętywalność reklamy wśród odbiorców z wybranego do kampanii profilu” – dodaje Grzegorz Sławatyński.

Predykcyjne Targetowanie Behawioralne firmy nugg.ad umożliwia prognozowanie danych demograficznych i profili zainteresowań poszczególnych użytkowników. System emituje daną kampanię wyłącznie internautom spełniającym określone kryteria. Dzięki temu otrzymują oni reklamę dopasowaną do ich oczekiwań, reklamodawcy natomiast ograniczają straty ponoszone w przypadku ‘pustych’ kontaktów z reklamą.