Kilkaset audiobooków w ofercie e-Kiosk.pl

przez | 21/05/2009

Od kilku tygodni w e-Kiosk.pl można zakupić nie tylko e-wydania popularnych gazeti czasopism, ale także książki do słuchania, czyli tzw. audiobooki.Książki do słuchania to w Polsce obecnie najbardziej dynamicznie rozwijający się segment rynku księgarskiego.

Mimo wysokich kosztów produkcji, a także stosunkowo łatwej możliwości kopiowania produktu, wydawcy dobrze radzą sobie na tym trudnym rynku – w ubiegłym roku liczba oferowanych w Polsce tytułów wzrosła o 20%, a sprzedaż audiobooków wzrosła o 70%.

– Na razie rynek jest jeszcze niewielki – mówi Tomasz Witkowski, właściciel firmy Aleksandria i serwisu  audiobook.pl, we współpracy z którym e-Kiosk.pl przygotował ofertę książek audio. – Szacuje się, że wartość rynku książek do słuchania w Polsce w 2008 roku to około 10 milionów złotych, jednak  według wszelkich prognoz wartość ta będzie szybko rosnąć. W takich krajach, jak Wielka Brytania, wartość rynku audiobooków to ponad 70 milionów funtów rocznie, a np. w Niemczech – ponad 200 milionów euro rocznie, co daje kilka procent całego tamtejszego rynku księgarskiego. Wśród oferowanych w e-Kiosk.pl pozycji można znaleźć takie bestsellery, jak „Spóźnieni kochankowie”  Williama Whartona, „Ojciec chrzestny” Mario Puzo, „Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną” Doroty Masłowskiej czy „Pachnidło” Patricka Süskinda.

Oprócz popularnych powieści kupić można także czytane przez profesjonalnych aktorów bajki dla dzieci, poradniki, biografie czy kursy Po zakupieniu audiobooka książkę należy pobrać na dysk własnego komputera w postaci plików w formacie MP3. Słuchać można ich potem w dowolnym miejscu – np. w samochodzie, w pociągu lub w trakcie spaceru  z odtwarzacza MP3. Audiobooki zabezpieczane są za pomocą tzw. znaku wodnego. Takie rozwiązanie z jednej strony pozostawia użytkownikowi pełną swobodę w zakresie korzystania z zakupionych książek, z drugiej strony pozwala też wydawcy czy dystrybutorowi dociec, kto nielegalnie rozpowszechniał książki audio w Internecie, jeśli oczywiście tak się stanie.

– Wprowadzenie audiobooków do naszej oferty jest kolejnym etapem rozwoju serwisu e-Kiosk.pl – podsumowuje Piotr Kubiszewski, prezes spółki e-Kiosk SA. – W kolejnym kroku zamierzamy zaoferować naszym klientom szeroką ofertę e-booków.