Jakość nigdy nie jest przypadkowa

przez | 21/05/2009

Od lat słyszymy komentarze uczestników konferencji jak dużo zależy od przypadku i szczęścia organizatorów, ponieważ tak rzadko weryfikuje się jakość prelegentów.

Blue Business Media podnosi poprzeczkę na polskim rynku konferencji

Nareszcie na polskim rynku konferencji mamy pierwszy wyłam. Organizator IX edycji kongresu  „Programy Lojalnościowe” – firma Blue Business Media zadbała o jakość prelegentów, co więcej  zdecydowała się na opublikowanie ogólnej oceny kongresu oraz wskazanie 3 najlepszych prelegentów.

Bezkonkurencyjnym okazał się doceniany na konferencjach w całej Europie ekspert w zakresie CRM i Customer Inteligence – Jacek Powałka, Dyrektor Zarządzający agencji marketingu zintegrowanego Great Open House (GOH).

Jego prelekcja została oceniona na 4.8/4.7 (skala 1:5, tematyka/wykonanie). Tuż za Jackiem Powałką uplasowali się: Tomasz Burdziński (Oskar Wegner) wraz z Małgorzatą Leszczyńską (Farm Frites Poland) – oceny: 4.5/ 4.6 oraz ex aequo: Krzysztof Swaczyna (Alma Market) i Wojciech Dubasiewicz (Coca-Cola) z ocenami: 4.3/4.1. Natomiast cały kongres został oceniony 4.0/4.0

W tegorocznej konferencji wzięli udział eksperci z międzynarodowych firm i instytucji specjalizujących się w budowaniu relacji z klientami, w tym: Mike Atkin – Dyrektor Zarządzający MJA Associates i Lester Fallows – Retail Service Director, dunnhumby Poland, która współtworzyła jeden z najlepszych na świecie programów lojalnościowych: Tesco Club Card. Prelekcje Atkina i Fallowsa  cieszyły się dużym zainteresowaniem i również zostały wysoko ocenione.

Podczas kongresu po raz pierwszy wykorzystano symulacyjną grę strategiczną Customer Loyalty. „Jej odbiór przez uczestników spełnił w 100% nasze oczekiwania. Nauka przez faktyczne uczestnictwo i współzawodnictwo – jak wiemy – najlepiej utrwala wiedzę.” – relacjonuje Katarzyna Klimkiewicz, Project Manager, Blue Business Media.

Gra strategiczna to czterogodzinne warsztaty, podczas których uczestnicy rywalizowali ze sobą w kilkuosobowych grupach, planując i realizując różne strategie programów lojalnościowych, których skuteczność i efektywność były mierzone w perspektywie dwuletniej. Planując swoje działania  każdy zespół otrzymał wyniki z symulatora dzięki czemu mogli oni porównać obrane strategie z programami realizowanymi przez konkurentów.

Grupa pod przewodnictwem Jacka Powałka zwyciężyła!

Jak Pan sądzi, co sprawiło, że Pana drużyna wygrała?

„Zarządzanie programem lojalnościowym to nie rozdawnictwo gadżetów, lecz ciągłe analizowanie potrzeb klientów w jak najbardziej homogenicznych segmentach i definiowanie narzędzi w oparciu o twarde cele biznesowe. Trzymając się tych zasad przy tak wybitnym zespole; zwycięstwo mieliśmy w kieszeni.” – mówi Jacek Powałka, Dyrektor Zarządzający agencji marketingu zintegrowanego Great Open House (GOH).

„ Podczas Kongresu Programy Lolajnościowe, który odbył się w Krakowie, mieliśmy przyjemność wziąć udział w grze symulacyjnej: Customer Loyalty. Gra okazała się świetną okazją do zweryfikowania wiedzy na temat programu lojalnościowego – było dużo praktycznej wiedzy, a zdrowa rywalizacja pozwoliła nam zmobilizować wszystkie siły, aby wygrać. Odnieśliśmy zwycięstwo pod dowództwem jednego z najlepszych prelegentów kongresu –  Jacka Powałki z Great Open House. Polecamy wszystkim uczestnikom!” – zgodnie stwierdzają Aleksandra Janicka, Marketing Manager, Prografix i Tomasz Buff, Key Account Manager, Prografix

„Możliwość poznania praktyk projektowania programów lojalnościowych z rynków międzynarodowych, zwłaszcza wystąpienie Pana Mike Atkina to jedno z ważniejszych wydarzeń tegorocznego Kongresu poświęconego Programom Lojalnościowym. Różnorodność poruszanych podczas prezentacji tematów, panel prawno-podatkowy oraz gra strategiczna sprawiły, że wybór pomiędzy wydarzeniami okazał się być nie lada wyzwaniem. Cieszę się że po raz kolejny mogłam poszerzyć swoją praktyczną i teoretyczną wiedzę z tej trudnej dziedziny jaką są programy lojalnościowe.” – mówi Renata Turska, PR & Marketing Manager, LOYCON® loyalty solutions.

Wierzymy, że organizatorzy konferencji wezmą przykład z firmy Blue Business Media i także będą przywiązywać większą wagę do wyboru prelegentów.