EM Lab S.A. wprowadza nową usługę i dywersyfikuje źródła przychodów

przez | 21/05/2009

Notowana na rynku New Connect spółka EM Lab, świadcząca usługi w obszarze marketingu doświadczeń, zaprezentowała dziś szczegóły dotyczące nowego projektu Grupy Zakupowej, optymalizującej koszty marketingu. Projekt ten zakłada stosowany w innych branżach model zakupu usług na rzecz klienta czy też wsparcie podczas negocjacji warunków handlowych.

Unikatowość tego rozwiązania polega na przekazaniu zleceniodawcy rabatów wypracowanych przez EM Lab. Jest to pierwsza tego typu usługa w branży.

Rynek usług marketingowych charakteryzuje się dużą ilością pośredników, co powoduje sumarycznie duże marże dla klienta końcowego. Dzięki wprowadzeniu przez EM Lab innowacyjnego produktu, opierającego się na dużej sile zakupowej i doświadczeniu w negocjacjach warunków handlowych, klienci będą mogli zaoszczędzić znaczne kwoty z budżetów eventowych i hospitality. Przykładowe wyceny, jakie spółka uzyskała na zamawiane usługi podczas budowy projektu wykazały oszczędności na poziomie 20-30 procent w stosunku do cen końcowych.

-„W dobie kryzysu optymalizacja kosztów jest jednym z priorytetów. Znacząca siła zakupowa, którą EM Lab posiada z racji skali swojej działalności pozwala udostępnić korzyści płynące z tej siły innym podmiotom, o mniejszych rocznych zamówieniach w konkretnych obszarach” – mówi Julian Kozankiewicz, Prezes EM Lab S.A.

Zleceniodawca może wybrać pomiędzy dwoma wariantami współpracy – modelem prowizyjnym (klient powierza EM Lab zakup usługi eventowej czy hospitality, w zamian za obsługę EM Lab pobiera procent od obrotu) lub modelem consultingowym (gdy klient chce być fakturowany bezpośrednio, a poszukuje tylko skutecznego rozwiązania optymalizującego koszty). Przy modelu consultingowym spółka proponuje rozliczenie godzinowe.

Trzy filary EM Lab

EM Lab to już nie tylko firma zajmująca się marketingiem doświadczeń. EM Lab dywersyfikuje źródła przychodów, jest firmą usługową, opierającą się na trzech liniach biznesowych – usługach nowoczesnej komunikacji marketingowej,  sprzedaży niestandardowych nośników reklamowych oraz Grupie Zakupowej – nowatorskim na rynku rozwiązaniu, które spółka wdrożyła jako pierwsza w Polsce.  EM Lab pomaga Klientom przedstawić swoje marki za pomocą doświadczeń, wykreować świat brandu. EM Lab buduje strategie komunikacji na bazie bezpośredniego kontaktu konsumenta z marką lub produktem, bo każdy wielki brand, ma swój świat, styl życia, odczucia. To innowacyjne podejście pozwala EM Lab realizować takie kampanie, jak np. spotkanie z mediami i klientami marki Bosh na budowie, gdzie razem z Andrzejem Kopiczyńskim, słynnym inżynierem z „Czterdziestolatka”, uczestnicy mogli sami wypróbować narzędzia.

EM Lab nie tylko realizuje kampanie ale także sprawdza skuteczność swoich działań. Spółka przeprowadziła pierwsze w Polsce badania, których celem było zmierzenie skuteczności metod stosowanych w marketingu doświadczeń. Obecnie opracowuje metodologię badań dotyczących skuteczności mediów niestandardowych i ich dotarcia.

Według zapowiedzi z raportu rocznego, działania Spółki w 2009 roku będą się koncentrowały na umacnianiu pozycji na rynku agencji reklamowych. Spółka rozwija kompetencje strategiczne i kreatywne, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu obsługi Klienta.