ATM Grupa – nowe spółki w grupie kapitałowej

przez | 21/05/2009

ATM Grupa – największy niezależny producent programów telewizyjnych – nabył 100% udziałów spółki Baltmedia, producenta serialu „Ojciec Mateusz”. Wartość transakcji wyniosła 2 mln zł.

ATM Grupa powołała również spółkę ATM Studio Sp. z o.o. Głównym celem nowego podmiotu będzie koordynacja budowy nowoczesnego kompleksu studiów telewizyjnych w Warszawie. Dzięki tym przedsięwzięciom ATM Grupa znacząco wzmocni swoją pozycję na polskim rynku produkcji telewizyjnych.

Spółką Baltmedia kieruje zarząd w składzie: Krzysztof Grabowski, jej dotychczasowy współwłaściciel oraz Przemysław Kmiotek, przedstawiciel ATM Grupy, producent i koproducent m.in. takich programów jak: „Bar”, „Chcę być piękna” czy „Big Brother”. Krzysztof Grabowski jest autorem licznych filmów dokumentalnych i widowisk telewizyjnych realizowanych dla różnych europejskich producentów. Zrealizował m.in.: pierwszą serię „Ojca Mateusza”, mini serial „Wojna i pokój”, a także firm „Jan Paweł II” z Jonem Voightem w roli głównej. Grabowski jest także współproducentem „Dzieci Ireny Sendlerowej”, filmu którego uroczysta premiera odbędzie się pod koniec sierpnia 2009 roku.

Baltmedia rozpoczęła już zdjęcia do drugiej serii „Ojca Mateusza”, która liczyć będzie 17 odcinków. Emisja serialu planowana jest na jesień 2009 roku.

Pierwsza seria produkcji okazała się hitem wiosennej ramówki TVP1. Średnia widownia wyniosła 6,65 mln osób przy udziale w rynku na poziomie 45,48% w grupie 4+ i 38,31% w grupie 16-49.1 Serial był nadawany w niedzielę o 17.20 w okresie od 7 grudnia 2008 roku do 22 lutego 2009 roku.

„Zakup kolejnej firmy producenckiej to element naszej strategii. Już od lat systematycznie konsolidujemy rynek wzmacniając naszą pozycję na tym rynku. Dzięki akwizycji spółki Baltmedia zyskaliśmy profesjonalną ekipę, z którą wyprodukujemy m.in.: następne odcinki serialu Ojciec Mateusz. Ponadto, spółka jest w trakcie prac nad kolejnymi dwoma projektami, które mamy nadzieję odniosą równie spektakularne sukcesy” – mówi Tomasz Kurzewski, prezes zarządu ATM Grupy.

„Ojciec Mateusz” to polski serial telewizyjny realizowany na zamówienie TVP1 w oparciu o kultowy włoski format „Don Matteo”. Publiczna telewizja RAI UNO emituje go od ponad ośmiu lat. Opowieść o księdzu-detektywie we Włoszech wciąż gromadzi przed telewizorami miliony widzów. W Polsce akcja serialu rozgrywa się w Sandomierzu i jego okolicach. Każdy z odcinków opowiada odrębną historię. Powracający z misji na Białorusi ksiądz Mateusz (Artur Żmijewski) zostaje wezwany przez biskupa (Sławomir Orzechowski). Na spotkaniu w kurii dowiaduje się, że obejmie probostwo w niewielkiej miejscowej parafii. Na pierwszej mszy odprawianej przez Mateusza poznajemy barwne grono jego parafian. Jest wśród nich jego gospodyni Natalia (Kinga Preis), Piotr – kościelny i organista w jednej osobie (Łukasz Lewandowski) i policjant Nocul (Michał Piela).

ATM Grupa powołała również spółkę ATM Studio, która jako podmiot celowy – należący w 100% do Grupy Kapitałowej ATM – będzie koordynować budowę warszawskiego studia telewizyjnego. Kapitał zakładowy firmy wynosi 10 mln zł. Najnowsza inwestycja to kompleks czterech obiektów. Jedno duże studio o powierzchni 1.200-1.300 m2 oraz dwa mniejsze po 600 m2, a także hala zdjęciowa wielkości 1.200 m2, zlokalizowane będą w dzielnicy Wawer, przy Wale Miedzeszyńskim.

„Warszawskie studio to ogromna inwestycja. Wiemy, jakim potencjałem produkcyjnym będzie dysponować kompleks dlatego zdecydowaliśmy się, aby całość prac związanych z realizacją tego projektu prowadziła i na bieżąco koordynowała powołana specjalnie w tym celu spółka. Mamy poważane plany wobec tego przedsięwzięcia i jesteśmy przekonani, że ATM Studio będzie się systematycznie rozwijać, przynosząc grupie dodatkowe zyski” – dodaje Kurzewski.