Jak przetrwać kryzys

przez | 20/05/2009

Firmy poszukują rozwiązań, by ograniczyć koszty działalności i przetrwać kryzys. Nawet 60% oszczędności może przynieść wdrożenie elastycznych rozwiązań w zakresie zarządzania miejscami pracy.

W obliczu globalnej recesji firmy obniżają wynagrodzenia,  a także szukają nowych możliwości, by ograniczyć koszty działalności i poprawić swoje wyniki. Regus, największy na świecie dostawca usług wynajmu powierzchni biurowej twierdzi,  że poprzez zastosowanie inteligentnych rozwiązań outsourcingu miejsc pracy, firmy mogą zaoszczędzić nawet 60% kosztów związanych z posiadanymi nieruchomościami.

Dla większości spółek, koszty utrzymania nieruchomości są drugim największym kosztem prowadzenia działalności – tłumaczy Garry Gürtler, Dyrektor Generalny firmy Regus na region Europy Środkowo Wschodniej. Poprzez zastosowanie elastycznych rozwiązań związanych z zarządzaniem miejscami pracy firmy w znacznym stopniu mogą ograniczyć te koszty – dodaje.

Rozwiązania sprawdzone w praktyce

Jedną z firm, która skorzystała z oferowanych przez spółkę Regus rozwiązań jest biuro maklerskie Miramar Securities. Julio Gonzales, Prezes Miramar Securities podjął decyzję o przeniesieniu głównej siedziby firmy do Centrum Biznesowego Regus po przeanalizowaniu wszystkich kosztów związanych z tradycyjnym modelem prowadzenia biura:

Oferowane przez firmę Regus usługi w znacznym stopniu przyczyniły się do poprawy wyników naszej spółki – mówi Gonzales. Regus zatrudnia wyjątkowo wykwalifikowany personel. Współpracując z Regusem mogę skupić się na podstawowej działalności mojej firmy. Nie muszę zajmować się rekrutacją i selekcją personelu odpowiedzialnego za sprawy administracyjne.

Miramar Securities, dostrzegając nowe możliwości, opracował i zaimplementował strategię, która przyniosła pozytywne efekty – dodaje Gürtler. Ograniczenie kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników jest nieuniknione, zważywszy, iż jest to największy koszt prowadzenia działalności. Jednak jest to rozwiązanie tymczasowe. W momencie, gdy kryzys się skończy, dokonane zwolnienia mogą stanowić dużą przeszkodę dla szybkiego odzyskania utraconej pozycji. Firmy powinny uważnie przeanalizować sytuację zanim podejmą decyzję, co do obszarów, w których należy szukać oszczędności. Szczególną uwagę należy poświęcić kosztom utrzymania nieruchomości – tłumaczy Gürtler.

Wykorzystać kryzys

Niezależnie od tego, czy firmy korzystają z oferowanych przez firmę Regus w pełni wyposażonych pomieszczeń biurowych, biur wirtualnych, sal spotkań czy usług wideokonferencji, oszczędzają swój czas i pieniądze. Uzyskują możliwość pełnego wykorzystania pojawiających się możliwości biznesowych,  co stymuluje ich wzrost.

Prawdziwie nowatorskie spółki nie siedzą z założonymi rękoma i nie czekają na poprawę warunków rynkowych. Na rynku wygrywają te firmy, które nieustannie poszukują nowych rozwiązań umożliwiających zaistnienie na nowych rynkach, czy pozyskanie nowych klientów. Spółki wykorzystują nasze usługi do uruchamiania placówek w nowych lokalizacjach. Szukają możliwości dalszego rozwoju. Dzięki Centrom Biznesowym firmy Regus wszystko to odbywa się szybko, tanio i bezpiecznie – tłumaczy Gürtler.

Nowe Centrum Biznesowe

W związku ze strategią, która zakłada zapewnienie łatwiejszego dostępu do rynków rozwijających się firmom, które poszukują nowych dróg rozwoju, spółka Regus otworzyła trzecie centrum biznesowe w Bukareszcie, w nowo otwartym kompleksie Floreasca Office Park mieszczącym się w północnej części miasta.

Obecne warunki rynkowe wymagają od firm szczególnie elastycznego działania. Muszą one być gotowe do zakładania i likwidowania swoich placówek w różnych miastach w możliwie szybki i bezpieczny sposób. Ze spółką Regus jest to możliwe. W przeciwieństwie do tradycyjnego modelu wynajmu przestrzeni biurowej nasza oferta sprzyja firmom podążającym za globalnym trendem w kierunku mobilności – mówi Gürtler.