Darmowe rozmowy przez komórkę za oglądanie reklam wideo

przez | 20/05/2009

Ponad 100 tysięcy użytkowników zarejestrowało się w ciągu 3 tygodni od uruchomienia wersji beta serwisu Otineo (www.otineo.com). Użytkownicy w tym czasie potwierdzili obejrzenie w serwisie 1,4 mln reklam wideo. W Otineo za świadome oglądanie reklam wideo użytkownicy zbierają punkty, które można następnie zamienić na darmowe doładowania do telefonów komórkowych (w sieciach Tak-Tak, Simplus, Heyah, Sami Swoi, Cyfrowy Polsat i Play) oraz darmowe rozmowy z telefonu stacjonarnego i komputera. Dziś następuje oficjalny start serwisu.

W Otineo, zupełną nowością rozwiązania jest fakt, że odbierane reklamy w żaden sposób nie ingerują w korzystanie z usług telekomunikacyjnych. Użytkownik zbiera punkty (otinki), które może wykorzystać w dowolnym czasie. W Otineo dodatkowo użytkownik może również otrzymać od reklamodawcy kody promocyjne, które następnie będzie mógł wykorzystać, np. jako kupony rabatowe w sklepie.  Możliwości poszerzania spektrum usług dostępnych w zamian za oglądanie reklam są bardzo szerokie. Użytkownicy w internetowym serwisie Otineo rejestrują się poprzez podanie swojego numeru telefonu – w odróżnieniu od standardowych serwisów internetowych, gdzie rejestracja odbywa się poprzez podanie adresu e-mail. Zapobiega to tworzeniu przez użytkownika fikcyjnych kont, ponieważ aby zakończyć rejestrację użytkownik musi wykonać połączenie z podanego przez siebie numeru telefonu na automat zgłoszeniowy Otineo.

– Gigantyczny wzrost oglądalności jest związany z konkretnym, mierzalnymi korzyściami, które oferuje Otineo swoim użytkownikom. Jednak naszym celem jest również skorzystanie z dynamicznego wzrostu zainteresowania reklamą wideo w Internecie i pokazanie reklamodawcom bardzo skutecznego i efektywnego narzędzia reklamowego, które oferuje niespotykane do tej pory na rynku możliwości  – mówi Łukasz Adamczyk, PR Manager Otineo.

Dla reklamodawców serwis wprowadza nowe na polskim rynku podejście do reklamy wideo poprzez wdrożenie autorskiego modelu targetowania reklamy (Targetowanie Autorskie) oraz trybu wyświetlania i rozliczania reklamy wideo (Pay-per-View Full Screen), który nakierowany jest na świadomy odbiór przekazu reklamowego. Użytkownicy potwierdzają fakt obejrzenia reklamy lub odpowiadają na pytania związane z reklamą.

Właścicielem serwisu www.otineo.com jest spółka Otineo Limited z siedzibą w Londynie. W zakresie teleinformatycznym i organizacji biura sprzedaży Otineo w Polsce uczestniczy firma Galena Sp. z o.o., posiadająca 8-letnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej na polskim rynku. Polska jest pierwszym na świecie krajem, gdzie wdrożony został system Otineo.