Polycom wprowadza Assisted Operations Service (AOS)

przez | 19/05/2009

Firma Polycom rozszerza opcje usługowe dla partnerów, zapewniając klientom większą elastyczność obsługi aplikacji telepresence typu „immersive” za pomocą zasobów wewnętrznych lub usług outsourcingowych

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie rozwiązaniami telepresence firma Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM), światowy lider w dziedzinie technologii telepresence oraz komunikacji audiowizualnej wprowadziła nową funkcjonalność w rozwiązaniach telepresence typu „immersive” i rozszerzyła zakres usług dostarczanych przez certyfikowanych partnerów Polycom. W ten sposób klienci mają większą elastyczność obsługi rozwiązań za pomocą posiadanych zasobów albo za pośrednictwem całościowego lub częściowego outsourcingu usług.

Klientom pragnącym zlecić innej firmie całość lub część zarządzania rozwiązaniami telepresence typu „immersive”, partnerzy firmy Polycom mogą obecnie zaoferować nową usługę o nazwie Assisted Operations Service (AOS) oprócz już istniejącego serwisu jakim jest Centrum Operacyjne Sieci Wideo – Video Network Operations Center (VNOC), które zarządza wszelkimi aspektami systemów telepresence typu „immersive” u klienta. Z pomocą usługi AOS, wewnętrzny zespół IT oraz ds. rozwiązań wideo zarządza harmonogramem aplikacji telepresence, konferencjami oraz przygotowuje raporty. Zewnętrzny autoryzowany partner firmy Polycom zapewnia zdalne monitorowanie systemu oraz efektywne zarządzanie uszkodzeniami 24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu, co pozwala uzyskać maksymalną dostępność rozwiązania.

Jako uzupełnienie usługi AOS firma Polycom wprowadziła nową funkcjonalność do wiodących na rynku rozwiązań telepresence: Polycom RealPresence™ Experience (RPX™) oraz Polycom Telepresence Experience™ (TPX™). Nowa funkcja o nazwie Single Touch Multipoint, pozwala użytkownikom w prosty sposób nawiązywać połączenia pomiędzy wieloma lokalizacjami. Dzięki modyfikacji, aby włączyć się do wideokonferencji, użytkownicy po prostu wciskają jeden przycisk na ekranie dotykowym urządzenia RPX lub TPX, a system zestawia połączenie i określa sposób przedstawienia obiektów w oparciu o automatycznie zoptymalizowany układ widokowy lub układ skonfigurowany i dostosowany do potrzeb przez administratora. Dzięki tej funkcji, użytkownicy nie potrzebują już pomocy w zestawianiu połączeń konferencyjnych telepresence odbywających się pomiędzy wieloma lokalizacjami oraz połączeń z różnego typu systemami telepresence oraz wideokonferencyjnymi.

“Zainteresowanie rozwiązaniami telepresence rośnie nieprzerwanie w miarę jak firmy z różnych branż poszukują sposobów pozwalających na transformację organizacji oraz umożliwiających szybszą oraz bardziej efektywną współpracę pomiędzy pracownikami w oddalonych lokalizacjach,” powiedział Geno Alissi, wiceprezes i dyrektor generalny Działu Usług w firmie Polycom. “Rozwiązania telepresence są wdrażane w równym stopniu w małych, jak i w dużych organizacjach, a każda z nich posiada specyficzną i niepowtarzalną infrastrukturę, jak również możliwości i wymagania własnych systemów IT. Zapewniając większą elastyczność i możliwość wyboru spośród rozszerzonych opcji usługowych oraz nowych funkcji typu „self-service” wbudowanych w naszych systemach, firma Polycom i jej partnerzy handlowi mogą sprostać szczególnym potrzebom szerszej grupy klientów.”

“Polycom daje klientom możliwość wyboru oraz zapewnia elastyczność sposobów wykorzystania aplikacji telepresence w ramach organizacji,” powiedział Andrew W. Davis, starszy analityk oraz partner w firmie Wainhouse Research. „Dzięki bogatej ofercie rozwiązań oraz dużej ilości przeprowadzonych instalacji, firma Polycom posiada wysoką pozycję na rynku dostawców rozwiązań telepresence.”

Polycom Global Services dostarcza kompleksowe usługi poprzez globalną sieć partnerów obsługujących rozwiązania telepresence oraz wdrożenia z zakresu komunikacji audiowizualnej. Usługi obejmują wyceny, planowanie, projektowanie, wdrażanie i zarządzanie rozwiązaniami telepresence oraz sieciami komunikacji audiowizualnej, aplikacjami i działaniami, co ma na celu obsługę, utrzymanie i szkolenie.

Firma Polycom posiada najszerszą ofertę rozwiązań telepresence, które umożliwiają ludziom bardziej efektywną współpracę bez względu na dzielącą ich odległość. Technologie telepresence mogą obsługiwać praktycznie każdą aplikację, w ramach określonej przestrzeni i budżetu, oferując w pełni funkcjonalne, oparte na standardach rozwiązania osobiste; rozwiązania telepresence dla potrzeb sal konferencyjnych; wyspecjalizowane rozwiązania dla aplikacji wertykalnych; jak również rozwiązania telepresence typu „immersive”, które dają wrażenie przebywania w tym samym pomieszczeniu co ludzie w innych lokalizacjach. Polycom jest wiodącym dostawcą rozwiązań telepresence posiadającym przeszło 50 000 systemów zainstalowanych u tysięcy klientów na całym świecie oraz ponad 600 patentów w zakresie technologii audiowizualnych oraz telepresence.

Ceny i dostępność

Usługa AOS firmy Polycom jest obecnie dostępna na całym świecie poprzez certyfikowanych partnerów usługowych firmy Polycom w cenie sugerowanej od 1 000 USD do 1 250 USD za miesiąc w oparciu o systemy Polycom RPX lub TPX system (wymagane jest zawarcie umowy na rok). Dla klientów wykorzystujących rozwiązania Polycom RPX oraz TPX i posiadających ważną umowę, nowe oprogramowanie Single Touch Multipoint jest obecnie dostępne na całym świecie bez dodatkowych kosztów. Oprogramowanie Single Touch Multipoint wymaga posiadania w sieci komputera PC oraz platformy konferencyjnej RMX 2000 (w Wersji 4.0 z opcją telepresence). Polycom Global Services oferuje również usługę wdrożeniową dla oprogramowania Single Touch Multipoint, która obejmuje instalację, dostosowanie systemu kontroli oraz zarządzanie projektem.

Więcej informacji:
Rozwiązania telepresence firmy Polycom http://www.polycom.com/telepresence

Polycom Global Services http://www.polycom.com/services/index.html