Wirtualna sieć – dane „na wyciągnięcie myszy”

przez | 18/05/2009

Zajmujesz się szeroko pojętym marketingiem? Zarządzasz projektem? Jeżeli tak, na pewno wiesz  ile warta jest informacja. W odpowiednich rękach staje się bezcenna. Jak jednak odróżnić ziarno od plew i z szumu informacyjnego wyselekcjonować potrzebne dane?

Twórcy strategii marketingowych tworząc koncepcje swoich działań z wykorzystaniem Internetu stają przed problemem czy dany portal lub witryna jest na tyle wartościowa aby potraktować ją jako przestrzeń dla aktywności reklamowej. Liczą się tu wyłącznie ,,twarde” dane, które można wykorzystać przy negocjowaniu warunków umieszczenia reklam na stronie. Dane te, zwykle zawierają ilość odsłon w ciągu miesiąca, czy też tygodnia. Gdyby jednak mieć możliwość przedstawienia materiałów dokładnie obrazujących aktywność internautów na naszej stronie? Z takimi informacjami się nie dyskutuje, a jednocześnie to właśnie takich konkretów oczekuje osoba zajmująca się planowaniem przestrzeni reklamowej. Warto więc skorzystać z usług firm, które stworzyły specjalistyczne systemy pozyskujące dane i przygotowujące odpowiednie ich zestawienia. Z kilku dostępnych na naszym rynku, uwagę zwracają 2 programy oferowane przez markę 7point –  STATpoint oraz CLICKpoint.

Obie te usługi można traktować komplementarnie. Pierwsza  z nich to klasyczne badanie statystyczne mierzące ilość użytkowników, wizyt czy też odsłon. Dodatkowo możliwe jest również przeanalizowanie zachowań użytkowników serwisu  i przedstawienie dokładnych ścieżek jakimi poruszają się korzystając z naszych stron. Dla firm z branży bazujących na wykorzystaniu rozwiązań informatycznych możliwość dokładnego „rozszyfrowania” internauty to duży atut. Szczególnie jeśli chodzi o to jakiej używa przeglądarki czy też jaki ma zainstalowany system operacyjny. Istotnym elementem w przypadku stron internetowych decydującym  o popularności witryny są słowa kluczowe dzięki którym internauta znajduje stronę. Korzystając ze STATpoint uzyskamy informację na temat haseł, które posłużyły  do odnalezienia serwisu przez użytkownika.