TBWA\TELESCOPE i Tippingpoint/ autorami kontrowersyjnej kampanii „Kraków wart jest zaliczenia!”

przez | 18/05/2009

Koncert Lenny’ego Kravitz’a, Festiwal Muzyki Filmowej oraz Festiwal Sztuk Audiowizualnych Art Boom to trzy wydarzenia promujące Kraków w ogólnopolskiej kampanii pod hasłem „Kraków wart jest zaliczenia!”.

Kampania, organizowana przez Krakowskie Biuro Festiwalowe, została przygotowana przy współpracy z agencjami TBWA\TELESCOPE oraz Tippingpoint, należącymi do grupy TBWA\.

„Kampania wywołuje skrajne emocje, od oburzenia pewnych grup feministycznych, po zachwyty. Mówi się o niej w telewizji, na łamach prasy, w radio. Fora internetowe huczą od komentarzy” – komentuje z zadowoleniem Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director TBWA\TELESCOPE.

Kampania, która potrwa do końca czerwca, jest częścią projektu „6 zmysłów” promującego Kraków, jako miejsce wydarzeń kulturalnych na światowym poziomie. Nowa kampania prezentuje wszystkie wydarzenia pod wspólnym szyldem, przedstawiając je, jako „konieczne do zaliczenia”. Jako motywy przewodnie kreacji wybrano trzy wydarzenia: Festiwal Muzyki Filmowej, Festiwal Sztuk Wizualnych Art Boom i koncert Lenny’ego Kravitz’a.

Kampania jest komunikowana na billboardach i citylightach w Krakówie, Wrocławiu, Trójmieście, Łodzi, Warszawie oraz Poznaniu. Oprócz outdooru, w kampanii wykorzystano także działania z zakresu BTL. Ulotki w formie indeksu i zwolnienia, podpisane przez Prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego,  są dystrybuowane przed uczelniami w całej Polsce. Z kolei w akademikach pojawiły się zawieszki na drzwi z hasłem „Nie ma mnie, zaliczam w Krakowie”. Dodatkowo, plakaty z trzema layoutami oraz ulotki i zawieszki pojawią się w krakowskich salonach sieci Empik.

Na potrzeby kampanii uruchomiona zostanie także podstrona na Miejskiej Prezentacji Internetowej Magiczny Kraków (www.krakow.pl). Akcja zostanie wsparta kampanią bannerową na stronach portali students.pl i aktivist.pl oraz spotami emitowanymi na antenie RMF Maxxx w całej Polsce.

Kampania powstała we współpracy z agencją TBWA\ Telescope, strukturą dedykowaną do promocji sztuki i kampanii prospołecznych. Autorem kreacji jest agencja Tippingpoint wchodzącej w skład grupy TBWA. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dział promocji Krakowskiego Biura Festiwalowego.