Lawson M3 Analytics pomaga firmom produkcyjnym i spożywczym w szybkim uzyskaniu korzyści z business intelligence

Firma Lawson Software (Nasdaq: LWSN) poinformowała o udostępnieniu aktualizacji do jednej z najnowszych linii produktów dostępnych na rynku – Lawson M3 Analytics, Analytics for Manufacturing oraz Analytics for Food & Beverage. Pierwsze firmy korzystające z tego zestawu narzędzi przekonały się już, że jest to rozwiązanie dobrze dopasowane do potrzeb producentów i dystrybutorów szukających szybkich i przyjaznych użytkownikowi narzędzi typu business intelligence. Jednym z pierwszych klientów, którzy zdecydowali się na wdrożenie, była brytyjska firma spożywcza Pork Farms Ltd., która zaimplementowała Lawson M3 Analytics w 10 dni. O wyborze tego rozwiązania zdecydowały krótki czas niezbędny do wdrożenia oraz funkcjonalność business intelligence dopasowana do potrzeb konkretnej branży, która wspiera podejmowanie decyzji biznesowych w oparciu o pełniejsze dane. Lawson ogłosił dostępność aktualizacji podczas spotkania 2009 Lawson Conference and User Exchange (CUE), które odbyło się w dniach 19-22 kwietnia 2009 r. w San Diego.

Lawson M3 Analytics pomaga producentom i dystrybutorom uprościć wdrożenie kompletnego pakietu narzędzi do analizy danych biznesowych dla użytkowników systemu Lawson M3. Aplikacja zawiera 70 fabrycznie skonfigurowanych kluczowych wskaźników wydajności (KPI) oraz 50 gotowych raportów na bazie kart wyników, najczęściej używanych przez firmy, których głównym obszarem działalności są produkcja i dystrybucja. Przykładowe kluczowe wskaźniki wydajności obejmują należności z tytułu dziennej sprzedaży, rotację zapasów, wydajność dostaw oraz procent marży brutto. Przykładowe karty wyników pozwalają zwrócić uwagę na najważniejsze dane, takie jak porównanie sprzedaży z budżetem, wydajność dostawców, odchylenia produkcyjne i należności od klientów.

Pork Farms, jedna z największych sieci piekarni w Wielkiej Brytanii, odczuła już pierwsze korzyści biznesowe płynące z szybkiego wdrożenia. – Wybraliśmy Lawson M3 Analytics for Food & Beverage, ponieważ jest to szybki i ekonomiczny sposób na uzyskanie dostępu do funkcji analitycznych, które pomagają nam zarządzać naszą działalnością – stwierdził Alan Webster, dyrektor ds. informatycznych w firmie Pork Farms. – W trudnych gospodarczo czasach, najważniejsze jest dla nas wdrożenie niskokosztowego rozwiązania o dużych możliwościach, które umożliwia uzyskanie przez naszą firmę szybkich i mierzalnych korzyści. Celem jest umocnienie naszej pozycji rynkowej i zwiększenie naszej konkurencyjności. Dzięki temu zestawowi aplikacji uzyskaliśmy pełną operacyjność w ciągu 10 dni, co pomogło nam zarządzać naszymi codziennymi procesami i utrzymać odpowiedni poziom obsługi klientów – dodał Alan Webster.

Dzięki zawarciu w pakiecie zestawu kluczowych wskaźników wydajności (KPI) oraz gotowych raportów na bazie kart wyników, Lawson stwarza swoim klientom możliwość uzyskania pełnego i mierzalnego wglądu we własne operacje biznesowe w ciągu zaledwie kilku tygodni. Tak kompleksowe podejście do oceny procesów biznesowych było do tej pory właściwie poza zasięgiem wielu przedsiębiorstw.

– Lawson M3 Analytics to naprawdę produkt, o którym można myśleć jak o „łatwym w obsłudze business intelligence” dla producentów i dystrybutorów, dający korzyści naszym klientom w krótszym czasie – stwierdził Dean Hager, wiceprezes Lawsona ds. zarządzania produktami. – Firmy zajmujące się produkcją czy dystrybucją mogą używać tych zestawów narzędzi, aby pomóc samym sobie w bardziej strategicznym i efektywnym zarządzaniu bez konieczności ponoszenia wysokich wydatków – dodał Dean Hager.