Inauguracja platformy FM Logistic w Olszowej

przez | 15/05/2009

Najnowsza inwestycja francuskiego operatora, firmy FM Logistic, powstała w miejscowości Olszowa na terenie gminy Ujazd. W dniu 14 maja br. odbyła się uroczysta inauguracja platformy w obecności zaproszonych przedstawicieli władz lokalnych i mediów. Platforma w Olszowej przeznaczona jest do obsługi klientów z branży FMCG, a jej pierwszym klientem jest wieloletni klient FM Logistic w Europie – firma Cadbury Polska , dla której FM Logistic realizuje usługi co-manufacturingu spożywczego.

Do dnia dzisiejszego zbudowane zostało 10.000 m2 powierzchni przeznaczonych na magazynowanie i produkcje. Uruchomiono 60% planowanych linii produkcyjnych. Do pracy przy tym projekcie FM Logistic zatrudniło blisko 100 nowych pracowników.

Po zakończeniu budowy platforma w Olszowej będzie składać się z 18 modułów, gdzie do dyspozycji klientów będzie 120.000 m2, a zatrudnienie znajdzie ponad 500 osób.

Z wybudowanych w pierwszym etapie 10.000 m2, 3600 m2 przeznaczonych jest na strefę co-manufacturingową, zaś 6.500 m2 na magazyn. Co ważne, zgodnie z oczekiwaniami klienta, cała powierzchnia tej inwestycji została objęta certyfikacją BRC (British Retail Consortium) – najwyższym standardem w dziedzinie jakości. Platforma, budowana zgodnie z najnowszymi technologicznymi wymogami, służyć ma głównie klientom z branży FMCG.

Pierwszym klientem korzystającym z platformy w Olszowej jest firma Cadbury Polska. Początek współpracy FM Logistic z firmą Cadbury Wedel w Polsce datowany jest na 2003 rok.

Zakres usług FM Logistic dla Cadbury Wedel obejmował magazynowanie i transport, wszystko dotychczas realizowane z platformy zlokalizowanej w Mszczonowie. Od ponad 10 lat FM Logistic jest partnerem Cadbury we Francji, gdzie realizuje usługi pakowania gum.

W 2007 roku firma Cadbury zdecydowała się na budowę swojej nowej fabryki w Skarbimierzu mającej dostarczać towary do większej części Europy.

Strategia Cadbury zakłada maksymalną koncentrację na produkcji i sprzedaży swoich produktów, dlatego też firma zdecydowała się dostosować pakowanie gum wyprodukowanych w nowej fabryce do potrzeb każdego z rynków (różne brandy, pakowanie etc.) Wynikiem partnerstwa w biznesie obydwu firm i zdobytego przez FM Logistic know-how podczas wieloletniej współpracy z Cadbury we Francji, Cadbury zdecydowało się powierzyć tę operację właśnie FM Logistic na początku 2008 roku.

W celu ograniczenia transportu i zaoferowania tej usługi firmie Cadbury, FM Logistic zakupiło 20 h ziemi zlokalizowanej blisko fabryki Cadbury i zbudowało platformę w Olszowej (Strzelce Opolskie), idealnie usytuowaną przy autostradzie A4 pomiędzy Wrocławiem i Gliwicami.

FM Logistic rozpoczęło budowę platformy niemal natychmiast po podpisaniu kontraktu, tak, aby skończyć jej budowę i uruchomić produkcję w wyznaczonym terminie, czyli w listopadzie 2008r.

Szczęśliwie pierwsze opakowanie gum zostało wyprodukowane, zgodnie z planem 20 listopada 2008 roku.

W pierwszej fazie, z platformy dostarczane będzie kilkaset milionów opakowań w roku, w kilku różnych formatach pudełek.

Cały transfer produkcji Cadbury z Francji do Polski zakończyć ma się w lipcu 2009.

Po tym pierwszym sukcesie, FM Logistic zdecydowało się na rozwój platformy i przemianę w centrum logistyczne dla południowej Polski, które będzie w stanie pełnić rolę centrum dystrybucyjnego dla całej Europy Centralnej dla klientów, którzy będą mieli takie potrzeby.

– Platforma w Olszowej to jedna z najszybciej zrealizowanych inwestycji przez FM Logistic, mimo że to bardzo skomplikowany technologicznie projekt. Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę platformy odbyło się niecały rok temu (czerwiec 2008r.), a już dzisiaj możemy mówić o powstaniu ogromnego parku technologicznego – mówi Jarosław Urbański, Dyrektor Platformy z FM Logistic w Olszowej. To dla nas także duży skok jakościowy, bowiem standardy BRC, należą do najwyższych standardów jakości w obszarze jakości produkcji – dodaje na koniec Urbański.