Grupa Kapitałowa Telefonia DIALOG – wyniki finansowe

I kwartał 2009 roku, w którym Grupa Kapitałowa Telefonia DIALOG oficjalnie rozpoczęła realizację Strategii Rozwoju na lata 2009-2015, zakończył się dobrymi wynikami: zdecydowanie wyższy od planowanego wynik EBIT, przychody (z wyłączeniem tranzytu ruchu) na zwiększonym poziomie oraz – pomimo trudnego rynku – wzrost liczby klientów w każdym obszarze usług.

– Wyniki pierwszego tegorocznego kwartału to dowód na stabilizację sytuacji i powrót do generowania dodatnich wyników – podsumowuje Robert Banasiak, wiceprezes zarządu Telefonii DIALOG.

Po pierwszych trzech miesiącach 2009 roku wynik z działalności operacyjnej EBIT Grupy Kapitałowej Telefonia DIALOG wyniósł 10 955 tys. PLN i był zdecydowanie wyższy od planowanego.

Grupa Kapitałowa Telefonia DIALOG – pomimo ogólnej tendencji spadkowej w telekomach stacjonarnych – zwiększyła poziom przychodów po wyłączeniu tranzytu o ok. 5%. Ogółem przychody wyniosły 129 409 tys. PLN i były (zgodnie z planem – z uwagi na założone w budżecie znaczne ograniczenie niskomarżowej usługi tranzytu ruchu) niższe od analogicznego okresu ubiegłego roku o 9 954 tys. PLN. Warto również podkreślić, że Grupa Kapitałowa Telefonii DIALOG odnotowuje systematyczny wzrost przychodów z usług świadczonych na bazie obcej infrastruktury (WLR i BSA) – w stosunku do analogicznego okresu 2008 roku o 9 965 tys. PLN.

I kwartał 2009 roku Grupa Kapitałowa Telefonia DIALOG zakończyła zyskiem netto w wysokości 3 951 tys. PLN, przy zysku brutto w wysokości 9 033 tys. PLN i wartości EBITDA 35 046 tys. PLN.

– W I kwartale 2009 roku nadal przełamywaliśmy rynkowy trend odchodzenia od telefonii stacjonarnej  i – mimo trudnego, kryzysowego rynku i silnej konkurencji ze strony operatorów komórkowych – zwiększyliśmy liczbę klientów zarówno w obszarze usług głosowych jak i transmisji danych – podkreśla Robert Banasiak, wiceprezes zarządu Telefonii DIALOG.

Na koniec marca posiadała 450,7 tys. linii dzwoniących na własnej sieci (co ważne – pozyskując wyższą od planowanej liczbę klientów instytucjonalnych) oraz 184,4 tys. linii WLR (tu warto podkreślić wyjątkowo dynamiczny przyrost – o 14% w stosunku do końca 2008 roku).

Liczba klientów usług transmisji danych wyniosła 152 tys. (w tym 9,5 tys. użytkowników usługi BSA).

Stabilna i konsekwentnie rosnąca baza klientów była bardzo ważna w kontekście wprowadzenia w 2008 roku do oferty zaawansowanych usług multimedialnych łączących w sobie telefon stacjonarny, dostęp do  Internetu oraz usługę telewizji cyfrowej i wideo na żądanie. Nowoczesny pakiet  DIALOGmedia cieszył się dużym zainteresowaniem ze strony klientów – ich liczba wzrosła do poziomu 5,3 tys. na koniec marca 2009 roku.

Badania satysfakcji klientów wykonane przez firmę SMG/KRC w październiku 2008 roku wykazały, że aż 77% użytkowników DIALOGmedia jest zadowolonych ze świadczonej usługi, a ponad 78% abonentów poleciłoby ją swoim znajomym. Opinie klientów potwierdzają ponadto zdobyte przez tę ofertę nagrody branżowe i biznesowe: Złoty Medal Intertelecom 2009 i nominacja w Konkursie „Teraz Polska”.

W I kwartale 2009 roku Grupa Kapitałowa Telefonia DIALOG kontynuowała realizację ważnego dla jej przyszłości projektu wprowadzenia do oferty usług mobilnych jako operator wirtualny (MVNO) – ich komercyjny start planowany jest na drugą połowę tego roku.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu