Powstało Stowarzyszenie Interim Managerów

przez | 13/05/2009

Managerowie pracujący w roli interim managerów mają wreszcie swoją organizację. Dnia 8 maja br. zostało zarejestrowane pierwsze w Polsce Stowarzyszenie Interim Managerów (SIM).

Stowarzyszenie Interim Menedżerów (SIM) powstało z inicjatywy osób, które na co dzień wdrażają w życie idee interim managementu.

Celem Stowarzyszenia jest działalność publiczna na rzecz budowania, promowania i propagowania idei interim management. Zadaniem statusowym SIM jest zapewnienie profesjonalizmu i wysokich standardów w realizacji projektów zarządzania okresowego w przedsiębiorstwach, a także praca na rzecz podnoszenia świadomości przedsiębiorców w zakresie wykorzystywania idei IM w zarządzaniu przedsiębiorstwami.

Członkowie SIM pragną dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem i działać na rzecz podnoszenia kwalifikacji kadr kierowniczych i menedżerskich.

W skład nowo mianowanego zarządu SIM weszli: Monika Buchajska – Wróbel, Urszula Ptak – Małysiak oraz Roman Wendt.

„Stowarzyszenie Interim Managerów zrodziło się z inicjatywy samych menedżerów realizujących projekty czasowe. W swoich działaniach pragniemy działać dwutorowo. Z jednej strony chcemy promować rozwiązanie, jakim jest interim management wśród przedsiębiorstw i  dbać o standardy realizacji powierzonych projektów. Z drugiej strony uwagę swoją kierujemy ku środowisku interim managerów poprzez zapewnienie im wsparcia w zakresie wiedzy i pozyskiwania nowych projektów.” – mówi Monika Buchajska – Wróbel, Prezes SIM.

Typowy Interim Manger to tzw. manager od „zadań specjalnych”. Posiada wieloletnie, udokumentowane doświadczenie w swojej branży i dziedzinie. Zostaje wynajęty przez firmę w celu realizacji konkretnego projektu, w określonym czasie. W oparciu o swoją wiedzę proponuje kierunki zmian w organizacji, przygotowuje dokładny plan działania i staje się odpowiedzialny za jego realizację, bądź pomaga w jego realizacji.

Najczęściej firmy decydują się na współpracę z Interim Managerami w sytuacji, gdy konieczne staje się wykonanie projektów takich jak, np.: zdefiniowanie nowych kierunków rozwoju firmy, określenie strategii, zbudowanie czy wdrożenie nowych struktury, ekspansja na nowe rynki. Interim management sprawdza się także w sytuacjach kryzysowych, restrukturyzacji. Może być także dobrym rozwiązaniem, jako zastępstwo na czas nieobecności etatowego menedżera.

Więcej informacji dotyczących Stowarzyszenia Interim Managerów znaleźć można pod adresem http://www.stowarzyszenieim.org