MM Brown sponsorem wystawy Grzegorza Drozda w Galerii Kordegarda

przez | 13/05/2009

MM Brown właściciel marki Chocolissimo i Chocotelegram był sponsorem piątkowego wernisażu wystawy Grzegorza Drozda w Galerii Kordegarda. „Prace Grzegorza Drozda to bardzo ciekawe odniesienie do dzieł Rembrandta w naszej miejskiej rzeczywistości, a tym samym stworzenie kontynuacji dzieł inspirowanych stróżami porządku w mieście.

Angażujemy się w ciekawe projekty artystyczne, do których ten z pewnością można zaliczyć.”Grzegorza Drozda interesuje tematyka miejska. Artysta często w swoich pracach śledzi mechanizmy organizacji i kontroli miejskich systemów życia. W prowadzonym przez kilka lat, wspólnie z Alicją Łukasiak, kuratorsko-artystycznym projekcie „Zmiana Organizacji Ruchu” inicjował akcje miejskie, w których wraz z grupą młodych artystów odnosił się do różnych aspektów życia we współczesnej Warszawie. Kolejnym wątkiem twórczości Drozda jest dialog z pracami innych artystów – tych z poprzednich generacji, jak i z klasycznymi dziełami sztuki.

Przygotowując projekt do Kordegardy w ramach cyklu wystaw „Pokój z widokiem”, Grzegorz Drozd połączył te dwa ulubione wątki. Jego Straż miejska przywołująca sławne dzieło Rembrandta z 1642 roku Kompania strzelców Fransa Banninga Cocqa i Willema van Ruytenburcha, od początku XIX wieku potocznie nazywane Strażą nocną, powstała z udziałem grupy warszawskich strażników miejskich — współczesnych organizatorów ruchu i stróżów porządku w mieście. Drozd postanowił odtworzyć to dzieło, używając jednej z ulubionych technik dzisiejszych artystów — fotografii.