Ekstraklasa jako produkt sportowy

przez | 13/05/2009

12 maja br. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu odbyła się Konferencja Ekstraklasa jako produkt sportowy. Środowisko akademickie wspomaga w ten sposób rozwój piłki nożnej w Polsce.

Konferencja była inicjatywą studentów zrzeszonych w Uczelnianym Klubie Kibica Lecha Poznań UEP i piłkarskich kibiców zarazem. Celem spotkania była dyskusja o rozgrywkach Ekstraklasy w Polsce. W seminarium udział wzięli m.in. Maciej Frankiewicz – Wiceprezydent Miasta Poznania oraz Jerzy Engel – były trener reprezentacji Polski.

Konferencję zaplanowano w trzech blokach tematycznych: finanse, promocja i kibice. Z prelekcją Wizerunek kibica w mediach wystąpili Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oraz dr Waldemar Rydzak z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Prowadzący zwrócili uwagę na aspekty, które utrudniają budowanie pozytywnego wizerunku kibica piłki nożnej. Z analizy informacji medialnych wynika, że o kibicach w mediach masowych – szczególnie telewizyjnych, mówi się najczęściej w kontekście ich chuligaństwa. Informacje pozytywne nie wychodzą poza środowisko kibiców, natomiast negatywne są szeroko rozpowszechniane, a to sprawia, że kibic ciągle postrzegany jest przez otoczenie jako pseudokibic, chuligan i antysemita. Lech Poznań jest jednak na tym tle wyjątkiem. W kontekście tego klubu odnotowuje się w mediach wiele pozytywnych informacji o kibicach, którzy są ogromną wartością klubu i jego marki.

Oprócz prelekcji odbyły się trzy debaty, poświęcone kluczowym obszarom piłki nożnej: sponsoringowi i kibicom.

Patronat honorowy nad konferencją objął Urząd Miasta Poznania. Wydarzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem, podobnie jak wcześniejsze konferencje, takie jak „Dni Lecha w AEP” czy „Poznańskie Euro 2012”. Organizatorzy liczą na to, że w przyszłości konferencja będzie cyklicznie gromadzić osoby związane z organizacją piłkarskich rozgrywek najwyższego szczebla w Polsce.

Spotkanie było kolejną inicjatywą środowiska akademickiego, które PRESS-SERVICE Monitoring Mediów stara się wspierać w różnych przedsięwzięciach.