Żywiec Zdrój S.A inwestuje w markę Żywiec Zdrój Smako-Łyk

przez | 12/05/2009

Lider na rynku wód mineralnych – firma Żywiec Zdrój S.A inwestuje w rozwój marki Żywiec Zdrój Smako-łyk. W maju ruszała kampania promująca nowe okazje konsumpcji oparta na idei „pasuje do obiadu”.

Jeden z największych producentów wody w Polsce, lider rynkowy – firma Żywiec Zdrój S.A. rozpoczyna kampanię wspierającą jedną z marek w portfolio firmy– Żywiec Zdrój Smako-Łyk.

Firma planuje inwestować w rozwój marki Żywiec Zdrój Smako-Łyk bazując na rosnącym zainteresowaniu konsumentów kategorią tzw. „wód smakowych” oraz silnej pozycji rynkowej produktów, cieszących się największym w kategorii uznaniem konsumentów. „Od czasu wprowadzenia marki Żywiec Zdrój Smako-Łyk obserwujemy ogromne zainteresowanie polskich konsumentów kategorią tzw. ”wód smakowych”. Wprowadzenie na rynek w 2005 brandu Żywiec Zdrój Smako-Łyk spowodowało dwukrotny wzrost kategorii w stosunku do roku poprzedniego. Od tego czasu Żywiec Zdrój Smako-Łyk utrzymuje pozycję lidera, osiągając w 2008 roku udziały wolumenowe na poziomie 45% i wartościowe 52%1” – mówi Joanna Staude, Dyrektor Marketingu Żywiec Zdrój S.A.

W portfolio marki znajdują się najczęściej wybierane przez konsumentów smaki: cytrynowy i truskawkowy, jabłkowy, oraz najnowszy smak wprowadzony w roku 2008 – pomarańczowy. Jak pokazują dane panelu handlu detalicznego AC Nielsen, trzy najczęściej kupowane produkty w tej kategorii należą właśnie do Żywiec Zdrój Smako-Łyk. Są to kolejno: cytrynowy, truskawkowy i jabłkowy.

Na rosnącą popularność produktów pod marką Żywiec Zdrój Smako-Łyk wpływają także wysoka świadomość marki i silna pozycja wody źródlanej Żywiec Zdrój, na której Żywiec Zdrój Smako-Łyk bazuje w 100%. Nie bez znaczenia jest również najlepiej rozwinięta w kategorii dystrybucja.

Celem najnowszej kampanii jest dalsze budowanie świadomości marki Żywiec Zdrój Smako-Łyk oraz wpisanie jej w nowe okazje konsumpcji. Nowa platforma komunikacji marki związana z komponowaniem posiłków, oparta została na idei „pasuje do obiadu”. „Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że wybierając napój do posiłku, większość konsumentów – 53% – zwraca uwagę właśnie na smak.3 Produkty Żywiec Zdrój Smako-Łyk, które bazują na wodzie źródlanej Żywiec Zdrój z dodatkiem smaku, idealnie dopasowują się do posiłku. Wierzymy, że subtelny i delikatny smak produktów Żywiec Zdrój Smako-Łyk oraz gama posiadanych w portfolio wariantów smakowych stanowi idealną alternatywę do wysokokalorycznych napojów” – mówi Magdalena Kosińska, Senior Brand Manager marki Żywiec Zdrój Smako-Łyk.