Targetowanie Behawioralne w internetowej kampanii Chorwacji

przez | 12/05/2009

Sieć behavia realizuje we współpracy z ARBOinteractive CEE działania promujące wśród polskich internautów Chorwację. Reklamy emitowane są wyłącznie osobom zainteresowanym wyjazdami wakacyjnymi. Zleceniodawcą kampanii jest chorwacka agencja AdLink Internet Media.

Zamierzeniem działań prowadzonych w sieci behavia jest wypromowanie Chorwacji jako miejsca wypoczynku Polaków. W tym celu banery stargetowano na internautów o profilu Podróżnicy, a więc osoby aktywnie spędzające czas wolny, zainteresowane podróżami lub planujące wyjazd.

„Oferta sieci behavia w zakresie targetowania behawioralnego jest atrakcyjna nawet dla najbardziej wymagających europejskich reklamodawców. Wśród szerokiego wachlarza profili każdy znajdzie ten, w którym mieści się jego grupa docelowa” – mówi Aleksandra Ośko, International Sales Manager w ARBOinteractive CEE. „Nasi zachodni Klienci są zaskoczeni tym, jak dynamicznie rozwija się w Polsce targetowanie behawioralne, zwłaszcza, że w krajach takich jak Niemcy, Austria, czy Francja nadal jest to stosunkowo nowy trend. Jako, że dostajemy wiele zapytań o behavię jestem przekonana, że wkrótce będziemy realizować kampanie dla wielu innych zagranicznych klientów” – dodaje.

W kampanii promującej Chorwację wykorzystano płaskie formy reklamowe – Billboard, Skyscraper i Rectangle. Emisja banerów wyłącznie osobom o profilu Podróżnicy możliwa jest dzięki wykorzystaniu zaawansowanych mechanizmów targetowania behawioralnego. System opracowuje profile internautów na postawie odwiedzanych przez nich stron internetowych oraz danych demograficznych i stylu życia. Następnie lokalizuje użytkowników o danym profilu niezależnie od witryny, na której w danym momencie przebywają.

Kampanię promującą Chorwację zaplanowano do końca czerwca br.