LPEC objęty systemem Impuls 5

przez | 12/05/2009

Zakończył się drugi etap wdrożenia systemu Impuls 5 w Lubelskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej, jednym z największych w kraju dystrybutorów energii cieplnej. System Impuls wraz z powiązanymi aplikacjami wspomaga zarządzanie firmą we wszystkich istotnych obszarach jej działalności. Usprawniło to przede wszystkim zarządzanie sprzedażą ciepła, rozliczanie inwestycji oraz opracowywanie taryf.

Wdrożenie w pierwszym etapie obejmowało podstawowe funkcjonalności obszaru finansowo księgowego, środków trwałych i gospodarki materiałowej. W ramach drugiego etapu uruchomione zostały obszary z zakresu logistyki, kadrowo-płacowy, budżetowania, podstawowe analizy w zakresie Business Inteligence  oraz interfejsy z systemami firm partnerskich. Obszar remontów i inwestycji obsługiwany jest przez aplikację PLAN9000 autorstwa firmy 4Tech. W zakresie działalności podstawowej LPEC – wdrożono nową wersję systemu Obrót Ciepła 8, który opracowała krakowska firma KomBit. Podstawowe obszary integracji  z systemem Impuls w tym zakresie to katalogi kontrahentów, katalog umów – powiązany z CRM oraz sprzedaż.

– Najważniejszym celem pozyskania oprogramowania klasy ERP była integracja danych. Chcieliśmy również objąć procesem informatyzacji obszar gospodarki remontowej i inwestycji, co pozwoliło myśleć o kompleksowym wykorzystaniu możliwości systemu m.in. w ramach funkcjonalności finansowo – księgowego w szczególności w zakresie rozliczenia kosztów i analiz kosztowych oraz zaopatrzenia – mówi Wiceprezes Zarządu LPEC Sp. z o.o. Artur Lipiński. – Dzięki systemowi Impuls 5
i aplikacjom powiązanym usprawniliśmy niezwykle istotne zagadnienia zarządzania sprzedażą ciepła oraz rozliczenia inwestycji, wsparty został proces opracowywania materiału do wyliczania taryf.

Obecnie trwają prace nad rozbudową modułu Bussines Intelligence, zakres podstawowy jest rozszerzany o dedykowane analizy wspierających decyzje zarządcze.

– Wdrożenie systemu Impuls 5 w Lubelskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej to kolejny projekt realizowany przez nas w obszarze dystrybucji mediów. Firmy specjalizujące się w usługach publicznych tego rodzaju oczekują, oprócz objęcia przez system ERP dotychczas użytkowanych, na ogół niezintegrowanych aplikacji, m.in. usprawnienia obsługi odbiorców, informatyzacji obszaru działalności pomocniczej, wsparcia procesu planowania i rozliczania inwestycji. W efekcie tego, projektem informatycznym objęty został praktycznie cały obszar działalności firmy – mówi Izabela Gredka, Zastępca Dyrektora Działu Wdrożeń BPSC SA – Kolejne zdobywane doświadczenia sprawiają, że system Impuls 5 coraz lepiej odpowiada tym oczekiwaniom – dodaje Izabela Gredka.