Interactive Intelligence udostępnia polską wersję systemu CIC 3.0

przez | 12/05/2009

Firma Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ), międzynarodowy dostawca zintegrowanych rozwiązań z zakresu komunikacji IP dla biznesu, zakończyła projekt polskiej lokalizacji systemu Customer Interaction Center (CIC) w wersji 3.0. Oprogramowanie zostało przetłumaczone na język polski oraz dostosowane do polskiej gramatyki.

Projekt lokalizacji objął tłumaczenie aplikacji użytkownika wraz z plikami pomocy, stworzono również polskojęzyczną wersję raportów systemowych. Wszystkie komunikaty głosowe zostały nagrane przez polskiego lektora i dostosowane do zasad polskiej gramatyki. Dotyczy to zarówno zapowiedzi systemowych w menu dostępowym IVR – na przykład informujących dzwoniącego o zajmowanej pozycji w kolejce oczekujących na połączenie – jak i komunikatów głosowych dla użytkownika systemu, np. odczytujących informacje o ilość wiadomości w jego skrzynce głosowej.

„Specyfika naszego języka sprawiła, że lokalizacja systemu okazała się o wiele trudniejszym projektem niż początkowo zakładaliśmy. Przykładowo, z 400 zapowiedzi obecnych w anglojęzycznej wersji systemu w języku polskim musieliśmy stworzyć aż 1200 komunikatów. Projekt trwał dłużej niż się spodziewaliśmy, jednak zakończył się pełnym sukcesem” – powiedział Leszek Winiarski, Presales Engineer Interactive Intelligence.

Polska wersja systemu łatwo integruje się z najpopularniejszymi na naszym rynku syntezatorami mowy, wykorzystywanymi do odczytywania dynamicznych danych dostarczonych przez system CIC. W branży finansowej mogą to być na przykład odczyty stanu konta rachunku bankowego czy też historii ostatnich wykonanych transakcji; innym przykład to podawane automatycznie klientom spółek z branży energetycznej informacje o awariach lub planowanych przerwach w dostawie energii.