3Com prezentuje strategię wprowadzenia produktów H3C na rynek światowy

przez | 11/05/2009

Firma rzuca wyzwanie rynkowi infrastruktury sieciowej klasy enterprise, oferując dodatkową linię produktów, która już działa w największych azjatyckich korporacjach. Rosnąca popularność wśród dużych przedsiębiorstw w wybranych krajach na całym świecie pokazuje silny apetyt na nowe podejście do sieci.

3Com Corporation zaprezentował dziś nową strategię dla rynku enterprise na całym świecie. Oferta zawiera innowacyjne produkty z jednym z najlepszych stosunków jakości do ceny. W obecnej sytuacji gospodarczej  przedsiębiorstwa stoją w obliczu bezprecedensowej presji budżetowej i rosnących wymagań dotyczących jakości i bezpieczeństwa sieci.

“Doświadczenie zdobyte na drodze do pozycji lidera na rynku chińskim pokazało nam, że korporacje budując swoją sieć pragną wyeliminować wysokie koszty i złożoność wdrożenia,” powiedział Bob Mao,  CEO 3Com. “Potrzeba tej “bezkompromisowej sieci” jest widoczna na całym świecie i obejmuje zarówno małe jak i duże przedsiębiorstwa.  Klienci są gotowi na alternatywę do przestarzałej i zamkniętej oferty produktowej, która jest za droga by ją zakupić i za trudna by nią zarządzać. Obecnie, zachęceni zainteresowaniem rynku korporacyjnego produktami H3C, konsekwentnie demonstrujemy nasze podejście poprzez rozszerzenie marki H3C z Chin na wybrane rynki Azji i Pacyfiku, Ameryki Łacińskiej i regionu EMEA.

“Obecnie liderzy IT wykonują więcej badań i analiz przed zakupem, niż kiedykolwiek wcześniej. Uzyskanie maksymalnej wartości z inwestycji sieciowych staje się głównym priorytetem,” powiedział Mark Fabbi, wiceprezes i analityk Instytutu Gartnera. “Przedsiębiorstwa poszukują takich vendorów, którzy zapewnią im niższe całkowite koszty posiadania i obsługi (TCO), łatwiejsze zarządzanie i wdrożenie, przy zachowaniu wysokiej jakości i niezawodności.”

Fundamentem strategii rozwiązań sieciowych dla korporacji jest dostarczenie niezrównanego stosunku ceny do jakości oraz nowego podejścia do relacji z klientem.  Strategia ta opiera się na trzech zasadach:

  1. Rozwiązania powinny obniżać współczynnik TCO: produkty H3C zostały tak zaprojektowane i zbudowane na przestrzeni ostatnich czterech lat, że łączą najnowsze oferowane przez rynek procesory i wydajność energetyczną ze wspólną platformą zarządzania;
  2. Produkty powinny być gotowe na wyzwania przyszłości: Rozwiązania H3C oparte są o otwarte standardy sprzętu i oprogramowania do rozwiązywania codziennych problemów, elastycznie dopasowując się do technologii przyszłości;
  3. Firma powinna być bliżej potrzeb klienta: 3Com uznał za swój priorytet szybkość reakcji i zdolność przystosowania się, poparte stabilnością globalnej organizacji, której obrót to 1,3 miliardów dolarów rocznie.

Rozszerzenie oferty rozwiązań sieciowych H3C 3Com’a dla korporacji

W ramach ogłoszonej dzisiaj decyzji 3Com powiększa portfolio produktów H3C o dwie nowe platformy przełączników. Pierwsza z nich to przeznaczona dla centrów przetwarzania danych seria S12500. Druga natomiast to S5800 z debiutującą na rynku technologią “flex-chassis” przeznaczoną dla mniejszych sieci. Zarówno produkty ogłoszone dzisiaj, jak i pozostałe produkty z oferty H3C mogą być zarządzane poprzez Intelligent Management Center (IMC). Jest to również debiutująca platforma “jedno okienkowa,” która pozwala na efektywną integrację narzędzi, które tradycyjnie stosowane były oddzielnie i umożliwia zarządzanie zasobami, usługami i użytkownikami.

Należy podkreślić, że choć dzisiejszy komunikat uwydatnia wzmożony nacisk na rynek enterprise, 3Com, według IDC, już dziś jest drugim pod względem wielkości dostawcą rozwiązań sieciowych dla rynku enterprise na świecie (w kategoriach switchy i routerów). 3Com planuje agresywnie rozbudować ten, wypracowany w Chinach, solidny fundament. Posiadając ponad 30 procent udziału w rynku, 3Com wspomógł działalność biznesową wielu znaczących przedsiębiorstw i organizacji, które wdrożyły rozwiązania sieciowe dla korporacji marki H3C.

  • Bank Chin;
  • Projekty związane z Olimpiadą w Pekinie;
  • SINOPEC, największy chiński koncern paliwowy;
  • CHALCO, największy chiński producent aluminium;
  • Lotnisko Beijing Capital International;
  • Teatr Narodowy;
  • Baidu, Inc.najpopularniejsza internetowa wyszukiwarka w Chinach;
  • Uniwersytet w Pekinie.

Wymienieni powyżej klienci wybrali rozwiązania H3C dla rynku enterprise po przejrzeniu i przetestowaniu porównywalnych produktów innych dostawców sieciowych. Do czynników decydujących o zakupie należały obniżenie TOC, większa wydajność energetyczna, łatwość zarządzania; specjalistyczna wiedza rynku enterprise, szybkość reakcji oraz świeżość i wysoka jakość produktów z portfolio.

Podczas ostatnich sześciu miesięcy 3Com selektywnie przedstawiał rozwiązania sieciowe dla korporacji w wybranych krajach regionu EMEA, Ameryce Łacińskiej i w regionie Azji i Pacyfiku. Po tym okresie 3Com może stwierdzić pozytywny odbiór tych produktów, szczególnie wśród klientów przywiązujących wagę do ceny i jakości rozwiązań. Jak dotąd, linia produktowa H3C została już wdrożona w następujących korporacjach i organizacjach:

  • Departament Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w RPA;
  • SNCF, największy, narodowy francuski przewoźnik kolejowy;
  • ToT, państwowa, tajlandzka firma telekomunikacyjna
  • Malaysian Administrative Modernization and Management Planning Unit (MAMPU);
  • Samsung Fire and Marine Insurance (Korea Północna); oraz
  • ETICE (Brazylia).

“To znakomity moment dla rynku enterprise by zmienić jego dzisiejsze oblicze, a my wierzymy, że produkty z portfolio H3C są przygotowane by stać się bodźcem do tej zmiany,” podsumował Bob Mao.