Prestiżowa nominacja dla studentów Krakowskich Szkół Artystycznych w Polskim Konkursie Reklamy

przez | 08/05/2009

Dwuosobowa drużyna pierwszej w Polsce Szkoły Visual Merchandisingu prowadzonej przez KSA w składzie Agata Berycz i Bartłomiej Jungiewicz zdobyła jedną z 4 przyznanych nominacji w konkursie studenckim towarzyszącym zawodowym kategoriom.

Konkurs ten organizowany przez Klub Twórców Reklamy (KTR) oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR to największy przegląd prac tej branży – w tym roku wpłynęło 594 prac ze 120 agencji.

Zawodowym kategoriom po raz drugi w tym roku towarzyszył konkurs studencki przeprowadzony w kilku specjalnościach – reklama drukowana, cyber, film i design. Studenci musieli zmierzyć się z zadanym tematem projektowym pracując w siedzibie organizatora, na przygotowanym przez niego sprzęcie, i co najważniejsze pod okiem zleceniodawcy, bo zadany temat stanowił realne zamówienie a wygrana przewiduje możliwość kontraktu.

Na rozwiązanie zadania, które studenci otrzymali w postaci briefu mieli 12 godzin – a temat nie był łatwy- należało wykonać projekt grafiki karty sim 36.6 operatora komórkowego. W konkursie wzięło udział 52 studentów z 10 uczelni. Przyznano tylko 4 nominacje (3 w kategorii design i 1 w kategorii film) i jak mówią sami organizatorzy wszystkie nominacje to już duże osiągnięcie dla studentów wobec bardzo wysokich wymagań jury.

Nominacje otrzymały drużyny z ASP Katowice, Warszawskiej Szkoły Reklamy Uniwersytetu Śląskiego oraz Krakowskich Szkół Artystycznych.

Ostatecznie pierwszą nagrodę zdobyli studenci z ASP z Katowic – Daria Lesniak i Krzysztof Czaicki, ale dla wszystkich uczestników był to wspaniały sprawdzian ich umiejętności – jak mówi Agata Berycz studentka Szkoły Visual Merchandisingu.

Słowa uznania należą się organizatorom za bardzo inspirujący konkurs dający możliwość wykazania się młodym projektantom, dla których udział w tym przedsięwzięciu będzie znaczącym doświadczeniem w przyszłej pracy zawodowej.