Leroy Merlin wraz z BCS Polska i firmą Motorola wprowadza Samoobsługowy System Zakupów (PSS – Personal Shopping System)

przez | 08/05/2009

Firma Leroy Merlin w swoim sklepie na warszawskim Targówku wprowadziła   nowatorski system wspomagający wykonywanie zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych. Jest to unikalne i pierwsze tego typu wdrożenie w Polsce. Przeprowadziła je spółka BCS Polska przy współpracy z firmą Motorola.

System działa od początku kwietnia. Jego zadaniem jest ułatwienie dokonywania zakupów stałym klientom – posiadaczom karty lojalnościowej. Nowe rozwiązanie skraca czas zakupów i upraszcza ich przebieg.

System składa się z urządzenia rejestrującego, terminala ręcznego i aplikacji informatycznej. Klient, po autoryzacji w systemie, dostaje do dyspozycji terminal Motorola MC17 wyposażony w czytnik kodów kreskowych, wyświetlacz LCD i klawisze funkcyjne. Za pomocą terminala skanuje produkt, a następnie wkłada go do koszyka. Dodatkowo użytkownik ma dostęp do szczegółowych informacji na temat wybranego produktu. W przypadku rezygnacji z danego artykułu, może go bez trudu usunąć z systemu. Po zakończeniu zakupów klient przesyła dane z terminala do kas, gdzie płaci należność i otrzymuje paragon.

„Chcieliśmy zaoferować klientom innowacyjne jak dotąd w Polsce rozwiązanie. Jesteśmy pewni, że wdrożony system przyczyni się do większego zadowolenia klientów robiących zakupy w naszym sklepie. Nie tylko je ułatwi ale i skróci ich czas.” – mówi Jerzy Majos, Dyrektor Marketingu w Leroy Merlin Polska.

Nad wdrożeniem pracowali wspólnie specjaliści z Leroy Merlin i z firmy BCS Polska, polskiego integratora IT z zakresu automatycznej identyfikacji. Zespół zaprojektował cały system a następnie zintegrował go z infrastrukturą informatyczną sklepu Leroy Merlin. Do obsługi systemu użyto terminali mobilnych renomowanej marki Motorola.

Leroy Merlin zdecydował się na firmę BCS Polska ze względu na łączącą oba przedsiębiorstwa długą i dobrą współpracę. Ponadto BCS Polska była rekomendowana przez Motorolę – uznanego dostawcę terminali mobilnych.

„System PSS sprawdza się doskonale w innych krajach europejskich, przynosząc wymierne korzyści sieciom handlowym – wyższe przychody, większą lojalność klientów oraz redukcję kosztów” – zaznaczył Przemysław Najda, Territory Account Manager Motoroli.

Praca nad projektem trwała od września 2008 r. Wdrożenie wymagało wprowadzenia dodatkowych, znaczących zmian w zakresie procedury zakupu, audytu i identyfikacji użytkownika.

„Jest to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce. Jestem przekonany, że uruchomiony system przyczyni się do zwiększenia zadowolenia obsługiwanych klientów a także wpłynie na zwiększenie atrakcyjności placówki handlowej na Targówku. Uważam, że system PSS spowoduje również zauważalny wzrost wydatków zakupowych klientów dzięki uproszczeniu procesu sprzedaży” – stwierdził Łukasz Iwanczewski, Wiceprezes BCS Polska.