Wyniki Liberty Global za pierwszy kwartał 2009r. Dynamiczna sprzedaż usług UPC Polska

przez | 07/05/2009

Liberty Global, Inc., jeden z największych międzynarodowych operatorów komunikacji szerokopasmowej i spółka-matka UPC Polska, wiodącego dostawcy potrójnej usługi: telewizji cyfrowej i analogowej, szerokopasmowego dostępu do internetu i usług telefonicznych, ogłosił wyniki za pierwszy kwartał 2009r.

UPC Polska ma już 410 500 klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu, 155 600 klientów usługi telefonicznej, ponad milion klientów analogowej telewizji kablowej, w tym 122 600 telewizji cyfrowej. W  zasięgu szerokopasmowych sieci UPC znajdują się 2 miliony gospodarstw domowych w Polsce.

UPC Polska umacnia swoją pozycję wiodącego dostawcy potrójnej usługi poprzez sieć telewizji kablowej i jest jednym z największych dostawców Internetu w Polsce. W ciągu pierwszego kwartału 2009 r. firma sprzedała 22 500 usług szerokopasmowego dostępu do Internetu, zwiększając bazę abonentów do 410 500. Tak dynamiczny wzrost jest wynikiem szeregu działań, mających na celu zwiększenie dostępności i atrakcyjności usługi internetowej. UPC stale modernizuje sieć, dostosowuje portfolio usług do wymagań klientów i konsekwentnie zwiększa prędkości przesyłu danych oferując najszybszy Internet na polskim rynku o prędkości do 30 Mb/s. Największy wzrost odnotowano w liczbie abonentów najmłodszej usługi UPC Polska – telewizji cyfrowej. Od końca grudnia do 31 marca br. pozyskano aż 43 500 abonentów, co dowodzi, że widzowie cenią cyfrową jakość obrazu i dźwięku oraz wygodę i funkcjonalności dekoderów UPC. Obecnie z usług telewizji cyfrowej UPC Polska korzysta już 122 600 klientów. Liczba abonentów usług telefonicznych UPC Polska wzrosła do 155 600.

Popyt na usługi UPC Polska dowodzi słuszności przyjętej strategii systematycznego unowocześniania usług i szybkiego reagowania na potrzeby użytkowników. Ostatnio operator zwiększył prędkości usług internetowych, w tym do rekordowej szybkości do 30 Mb/s, przy jednoczesnej obniżce ceny za tę usługę, zmienił portfolio usług dla małych i średnich firm, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą efektywniej kontrolować wydatki na usługi telekomunikacyjne. W tym roku planowane jest również wdrożenie usługi wideo na żądanie.